Gå til innhold

Duotest-ventetid på time?

anonym42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ventet over to uker og til slutt ringte jeg Ullevål for å sjekke om de hadde fått henvisningen. De fant den ikke hverken i de registrerte eller uregistrerte henvisningene. Det var visst veldig viktig at jordmor eller lege sendte henvisningen så jeg ringte min jordmor og hun ordnet opp med en gang. Dagen etter fikk jeg timen i posten.

De tar en vanlig blodprøve. ULer ca en uke etter blodprøven og jeg tror den blir bestilt når du har vært på Ullevål for blodprøve.

Min henvisning ble også borte på vei til Ullevål. ringte de og de fant ingen ting, tilslutt fakset legen min henvisningen ditt. Siden ultralyden taes på Rikshospitalet får man stort sett den timen seinere. etter jeg hadde tatt blodprøven gikk det 2 dager også ringte de fra riksen og ga meg time. den må utføres før uke 13+6

tlfnr til Ullevål ang fosterdiagnostikk er : 22119860

Annonse

Hei:-)

Du kommer inn til et informasjonsmøte, der du ser en video og får snakke med en lege eller sykepleier og kan komme med spørsmål tilknyttet videoen og spørsmål rundt testen.

Deretter tar du blodprøven. Senere når svaret på blodprøven kommer, blir du innkalt til ultralyd. Ultralyden er helst i uke 12 fordi det er lettest å se avvik som nakkefold osv. Så sammenligner de resultatene rett etter ultralyden. Bruker god tid til å snakke med deg slik at du forstår resultatene:-)

Lyke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...