MammanTilVerdensFineste Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Ser det er mange som kan fortelle hvor flinke og aktive babyene deres er, hvor de kan rulle og snu seg når de er bare et par måneder gamle. Er det bare vi som er unormale her? Hun blir 6 måneder i morgen. Frøkna vår vil nemlig ikke rulle (dog har tatt henne på fersken en 3-4 ganger) og ikke vil hun åle seg fremover- bare bittelitt bakover. Det hun vil og mestrer mest er å sitte (ikke mer en 10-15 sek altså). Og vi måtte kjøpe høystol her om dagen for hun ville sitte å bli matet i fanget vårt- noe som blir grisete med grøt og flaske... Og å sitte i stol var så stas at hun kun vil spise middag der og ikke ha flaske:) Er det noen som har det litt slik som oss? Kjenner jeg er litt bekymret jeg når det er så mange som spør om hun ikke kan rulle (bl.a helsestasjonen og fysio). Vi har fått beskjed av fysio å trene på rulling pga nakkeskjevheter, så det har vi holdt på med leeenge, mën hun vil helst ligge på magen- eller på rygg.
romsa Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Lillegutt har akkurat fylt 6 måneder, og det er verken åling eller rulling her. Har likevel aldri tenkt at han er sent ute, da han virker sterk og ivrig i kroppen. Han snur seg veldig mye fra rygg til mage, men altså ingen rulling. Han sitter heller ikke uten litt støtte, men slikt er vel såpass individuelt at det ikke er vits å bli stressa helt ennå? Jeg tipper det kommer til å skje mye de neste ukene, vi får bare legge til rette og prøve å øve litt innimellom.
Galskapens overhode Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 mi første var veldig bedagelig av seg. Hun kunne rulle til magen, men gadd ikke, la jeg henne på magen tok hun tak i det nærmeste hun fant og rullet til ryggen igjen.. Og var særdeles fornøyd med tilværelsen som ryggligger.. Men da hun var 9,5 mndr ombestemte hun seg plutselig.. Hun ålte seg fram i 2 uker, krabbet i nesten 4 uker og gikk da hun var 11 mndr.. Nr 2 begynte å bli veldig aktiv allerede ved 4 mndr.. mens lillebror på snart 5 mndr ikke har det så travlet enda.. =) kanskje han blir som sin storesøster..
Miss Snow Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Vi mammaer er vel litt for flinke til å sammenligne barna våre. Både mot søsken og andre. Jenta vår kan snu seg begge veier, men sliter noen ganger med å snu seg fra mage til rygg allikevel. Hun kan rulle, men er ikke videre interessert i det egentlig. Hun kan ikke sitte noe uten støtte som jeg kan se, men vi har ikke prøvd noe særlig heller egentlig. Hun forsøker å dra seg framover, men er ikke sterk nok ennå, men når hun får ligge på gulvet istedet for lekematta får hun litt bedre tak, selv om hun ikke får det til da heller. Hun forsøker å trekke knærne innunder seg, men det er bare på øvestadiet ennå Tror egentlig ikke det er noe å stresse med. Alle utvikler seg i sitt tempo
mamma.for.2♡ Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 http://www.lekegrinda.com/det01.shtml Denne oversikten syns jeg er litt fin... Får jeg spørsmål om diverse greier med jenten om så tar jeg en titt på den når jeg kommer hjem igjen og blir veldig ofte roet ned igjen. Barn utvikler seg forskjellig. Noen av tingene har hun vært tidlig ute med, mens andre har hun vært litt seinere ute med... Helt normalt
kath gutt07 & jente10 Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 jenta mi er veldig bedagelig. kan rulle fra rygg til mage og omvendt, men gidder ikke. Har veldig lyst å fremover, men det klarer hun ikke enda... Men jeg stresser ikke med det. Det hjelper ikke uansett. De gjør det når de er klare for det. Jeg stressa veldig med dette når førstemann var baby, men fant raskt ut at det er jo ingen poeng å sammenligne alt og alle av aktiviteter, vekt, mat og alt mulig... Alle babyer er individer. De SKAL ikke gjøre det samme som alle andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå