snartnr3:) Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Noken andre som har opplevd dette rundt veke 30?? Eg har hatt litt vatn i kroppen nokre veker no, men i dag var det heilt gale når eg kom heim frå jobb.. Beina er heilt opphovna.. stikker og prikker i dei - ikkje opplevd dette før me dei to andre. Andre med erfaringar på dette??
gladmamma<3 Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 hei! Kjenner til problemet...jeg er selv i uke 37 nå...fikk MASSE vann i kroppen over natten etter 17.mai......ble sikkert litt mye gåing...?! Sliter også nå med så mye vann i fingrene at det gjør vondt i leddene...skone mine er blitt for små også
ToneC Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hjelper å sitte med bena høyt, gjøre sirkulalsjonøvelser for føttene. Dvs vippe foten opp og ned, snurre den rundt. Ellers bør du jo sjekke blodtrykk og urin (men det gjør du sikkert på kontroll:-)
Billie Jean Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Jeg fikk endel vann i kroppen etter noen i overkant heftige salte og seine middager. Det hjelper med aktivitet, støttestrømper, vann i store mengder og vanndrivende mat som tomat, agurk, salat og liknende. Prøv å holde deg unna veldig salt mat og så skal du se at kanskje vannet i kroppen forsvinner litt også!
Moonfreckle Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Imorgen skal jeg teste akupunktur pga meget hovne føtter! Spent på om det vil funke.
wjkcg Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Ringene på henda røk i går og sliter med skoa. Støttestrømpene er på og prøver å holde beina høyt. Termin på lørdag, så skal vel takle noen dager til med sånt, men kjenner at toleransen min for å være gravid endret seg veldig når anklene forsvant..
Mrs.Bakke Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 I forrige svangerskap var det helt syke mengder hadde 3+ (skala 1-3) i ødem på slutten. Snakker om "låra rett i skoa"! Godt det er sandalvær. For meg var det ingenting som hjalp, bortsett fra fotmassasje som lindret litt. Men så hadde jeg jo svangerskapsforgiftning... Det ser ut til at jeg kan slippe litt billigere unna denne gangen.
snartnr3:) Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2011 Takk for svar Prøver å sitte høgt med beina (litt vanskelig å få til på jobb og før leggetid..men men) og unngå usunn mat m.m. Foreløbig status lik, men kan vel komma seg. Skal til jordmor imåro så får sjekka då.. men ved svangerskapsforgiftning har ein vel mange andre symptom og?? utenom hevelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå