Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Skal begynne igjen på jobb etter ett års permisjon. Dette har arbeidsgiver visst om i ett år altså. Jeg skal begynne igjen neste uke, og turnusen er enda ikke klar! Hvilke rettigheter har jeg? Er forresten sykepleier
Gjest irismor Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Man skal ha den nye turnusen 1 mnd før første arbeidsdag. Hvis ikke då kan man faktisk følge sin gamle turnus. Sjekk med fagforeningen din :-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Ja dette må jeg sjekke opp i! Jeg begynner jo neste uke, så den fristen er jo overskredet for å si det sånn! Har dessverre ingen gammel turnus å gå tilbake til, ifølge leder er den avviklet.. Kan jeg ha rett på noe forskyvningstillegg f.eks?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 vi må alltid ha for 5 uker i gangen. Og det er nok det lovverket sier
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Men kan jeg kreve noe kompensasjon for at jeg ikke har fått turnusen min 1 uke før jeg begynner da??
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Her er et tips: Snakk med tillitsvalgte i fagforeningen din!!! Det slutter ikke å forundre meg hvor fordømt tafatte enkelte tilsynelatende er...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Hva er det for et svar da 19:32?? Makan... Klart jeg skal snakke med tillitsvalgt, men jeg må jo vente til i morgen når det er arbeidstid. Må da være lov å lufte spørsmålet her først vel?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Du er tafatt som ikke har regagert tidligere enn en uke før du begynner! Dernest fremstår du grisk når du snakker om å "kreve kompensasjon" og fremstår generelt motvillig til å gå tilbake til jobb. Når det er sagt, det skal være vanlig blant arbeidsgivere i helsevesenet å kalle inn til en samtale og snakke om gjenopptak av arbeidet i god tid, slik at du bør etterspørre hva som har skjedd i ditt tilfelle. 19:32
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har etterspurt denne turnusen i 2 mnd faktisk!! Hva da grisk fordi jeg spør om jeg kan få noe kompensasjon? Hva er vitsen med lover og regler, når det ikke får noen som helst konsekvenser for arbeidsgiver om de ikke følger de?? Mistenker at arbeidsgiver ønsket å vente så lenge som mulig, sånn at jeg kan dekke opp evt fravær som kommer i siste liten.. men jeg trenger faktisk å kunne planlegge litt lenger fram enn en dag av gangen. Jeg er ikke motvillig til å gå tilbake i jobb, hvor får du det fra? Du framstår forresten som utrolig usympatisk og nedlatende
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Hvorfor ikke ta kontakt med din leder og be om den nye turnusen? Greit nok at arbeidsgiver har visst at du skal tilbake til jobb, men det har da jammen du også?!! Hvis du ville vite turnusen tidligere, hvorfor har du ikke da bedt om å få den tidligere?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Hvor dum er du egentlig? Les hva jeg skriver da.. jeg har etterspurt turnusen i 2 mnd!! og ingenting skjer!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Men de andre på din avdeling går vel i en turnus pr i dag? Hvorfor ikke spørre en på din avdeling om å få den?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Da har jeg jo fremstilt meg korrekt, da. *stolt*
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Hvis DU hadde vært litt smart, så ser du at innlegget ditt og innlegget mitt er postet omtrent samtidig....Går ikke an å lese hva du har skrevet før innlegget faktisk er postet vettu!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Hva mener du med det? Turnusen MIN er jo ikke med i den turnusen som allerede går, det er jo det som er problemet..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 Dersom du har etterspurt den i 2 mnd er det i alle fall rart at du ikke har kontaktet forbundet ditt!! Nei, her tror jeg at du har ventet lovlig lenge slik at du kan "kreve kompensasjon" fordi du jakter en måned til med betalt permisjon! Fail!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #18 Skrevet 24. mai 2011 Du er bare pissed fordi du har blitt gjennomskuet! hahahahahahahahaha
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #19 Skrevet 24. mai 2011 Det er absolutt ikke vanlig å kalle inn til noe møte spes i helsevesenet... Har ingen vært vikar for deg dette året? Hvilken faglig begrunnelse har de for å ikke ha vikar for en sykepleier i et helt år? Og har de det, er det jo turnusen til denne vikaren som er din. Skjønner ikke problemet. Dersom man sier opp en turnus, skal dette gjøres med god margin til når neste skal iverksettes. Og er det startet en ny, så er jo du en av personalet og turnusen din er med der.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Jo, det er faktisk en del av personalhåndboka i til de regionale helseforetakene og kommunene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå