Gå til innhold

Samboeren min lyver!

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg sluttet å røyke sammen i september , og begynte å snuse. Sluttet også med dette i januar da vi fant ut at vi var gravide, fordi han (og jeg) ikke ville røyke /snuse under svangerskapet. Dette hjalp han meg med, og det har jeg også gitt han mye kred for. Han har røykt når han har vært på byen o.l og det er helt ok for min del...

MEN- i går fant jeg ut at han har røykt siden begynnelsen av februar! Han mener jeg ikke har rett til å bli sur fordi han har holdt kjeft for å skåne meg fordi han vet at jeg har veldig lyst på røyk. Jeg mener han skåner seg selv, og ingen andre!. Jeg føler meg holdt for narr, og ikke minst lydd til , og jeg føler meg som en komplett idiot!!! Har funnet et par omme røykpakker jeg har spurt han om tidligere, men han har sagt det har vært brorens, og jeg har trodd han.... Hva gjør jeg med dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143259160-samboeren-min-lyver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det jeg og sier. Og ikke er det krise, men når mannen klager over at jeg bruker 3-400 kr på hårprodukter - når han selv tydeligvis klatter penger på røyk, vel det synes ikke jeg er greit i det HELE tatt! Mange økonomiske biter i puslespillet som fallt på plass nå ja....

Ærlighet kan jeg vel sikte langt etter, da han holdt kjeft om dette (attpåtil med ren samvittighet), i mange måneder... Og ikke så det ut til å bry han stort da jeg fant ut av det heller... Hvis han kan lyve om dette, hva mer kan han holde skjult rett under nesa på meg?

Annonse

Skjønner godt at det plager deg hi. Handler nok ikke så mye om røyken dette her som det faktum at han har jugd deg rett opp i fjeset. Jeg er typen som kan godta mye altså, men ikke å bli jugd for. Ærlighet er utrolig viktig for forholde og tilliten, og når han da ikke kan være ærlig om at han gikk på en smell hvordan stole på alt det andre han sier. jeg hadde værtfall hatt ett problem med det. men jeg er av den oppfatting at juger du først om en ting, er det enkelt å juge igjen om andre kansje mer alvorlige ting.

Håper du får han til å forstå at i fremtiden får han holde seg for god til løgner og heller være ærlig med deg. Prat med han, kominikasjon er viktig.

Det HI vil frem til er er ikke å "henge" typen for at han ikke klarte å slutte - men det faktum at det ikke koster han noen tingen å lyve for henne......

Jeg er helt enig med deg HI!

Dette handler om å kunne ha tillit til hva partneren sier til deg - og klart det sår tvil hos deg om han lyver om andre ting også!!!

Om ikke du klarer å få han til å forstå hva du mener - be han lese svarene på innlegget ditt....så ser han at du ikke er alene om reaksjonen din.

Det hjelper jo heller ikke at du går gravid nå og er full av både hormoner og demoner......

Syns det er tåpelig med kvinnfolk som må ha samboeren også til å slutte for å klare å slutte selv. Jeg røyka og slutta på dagen for 3 gang, men min samboer røyker som en svamp. Jeg kan ikke kreve at han skal slutte for at jeg skal ha mindre lyst på røyk. Ja jeg får lyst på røyk og det er vanskelig, men det takler man vel for den lille i magen.

At han har løyet om røyken er jo dårlig gjort, greit nok, men han syns kanskje det var verre om du også (med barn i magen) skulle sprekke fordi han gjorde det

Da min mann oppdaget at jeg hadde begynt å smugrøyke etter endt svangerskap fikk jeg grei beskjed. Enten slutte på dagen eller skaffe meg en feit livsforsikring til ungene så de hadde å leve for når jeg var borte pga min egen dumskap.

Løgn og lureri har ingenting å gjøre i et samliv, og å blåse felles penger på å ødelegge seg selv er jo bare dumt. Han hadde fått kniven på strupen hos meg, ingen burde være så dum at man røyker. Spesielt ikke foreldre, og JA det er faktisk mulig å slutte.

Annonse

Jeg skjønner deg godt hi.

Min samboer sluttet å røyke for 7-8 år siden. Jeg har aldri røyka.

For ett år siden fant jeg ut at han hadde smugrøyka i over ett år. Begynte etter at jeg ble gravid...

Jeg ble dritsur, og ikke minst redd for hva han i mellomtiden hadde utsatt sønnen på ett år for. Vi hadde samsovet med babyen, og han visste at det var farlig med tanke på krybbedød.. Jeg kunne ikke fatte at han hadde gjort dette mot oss. Jeg hadde da gått igjennom et tøft år med mye plager etter fødsel, en far (min egen) som løy til familien sin, stakk av osv. Og så dette på toppen med min samboer som hadde holdt dette skjult for meg. Jeg brøt fullstendig sammen. Så da sluttet han å røyke igjen.

Og når det endelig begynte å gå bra igjen, så oppdaget jeg at samboeren hadde begynt å snuse... Ble irritert da også, for vi hadde blitt enige om at han skulle fortelle om hvordan det gikk med å slutte å røyke.

Men som han har sagt i ettertid så turte han ikke si noe fordi jeg hadde blitt så sint igjen :/

Uff, ble langt dette. Jeg skjønner deg så godt. Har ingenting med røyken å gjøre, men å bli løyet for og ikke minst hva man utsetter barna for. Det er jo ingen tvil om at den lufta røykere puster ut er full av skadelige stoffer. Det var det som irriterte meg grenseløst.

At samboer nå snuser får han bare gjøre, bedre enn røyken iallefall.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...