Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 38 uker og har så lenge jeg husker kjent følgende "rutiner" på liv i magen:

natt: føler ikke liv, eller så våkner jeg ikke av det

morgen: litt liv, om det er helt stille kan det ta en stund før jeg får respons om jeg dytter til magen

dag: må som regel dytte eller drikke kaldt vann osv for å få spark

dag/ettermiddag: alt fra mye liv til veldig mye liv

kveld: samme som ettermiddag

Er det ok???? Jeg synes det er litt skummelt med de periodene hvor babyen nesten ikke sparker. Jeg må legge til at jeg ofte ser at magen beveger seg selv om jeg ikke kjenner noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kommet like langt enda, men ettersom hva jeg har hørt så kan det forandre seg mot slutten. Så lenge du kjenner liv daglig så skal det ikke være noe fare :)

Jeg har noen "sove" perioder på babyen i magen på dagen, men om jeg tenker på det så spretter han til ;)

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten, og har vært urolig noen ganger når jeg synes det har vært lang økt på dagen med lite bevegelse, men har da fått respons enten ved å dytte litt eller drikke noe kaldt/søtt, så da har jeg roet meg igjen. Junior har i grunn hatt denne rutinen i flere uker og er nå to dager på overtid. Så lenge mønsteret ikke endrer seg dramatisk er vel dette normalt for våre små, men klart man er jo litt ekstra oppmerksom på sånne ting og særlig nå ved termin. Alltid godt med respons og ikke minst få sikker bekreftelse på at han har det bra på kontroll :)

Skrevet

legn osv sier til meg. at bare du kjenner 5 beveegelser i løpet av 20 min en gang til dagen så trenger du ikke bekymre deg. høres lite ut men det fikk jeg beskjed om..

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg. Jenta mi følger akkurat det samme mønsteret som det du beskriver. 21 dager til termin her. Liker heller ikke periodene hvor jeg ikke kjenner så mye, men så kan det nesten være ubehagelig på ettermiddag/kveld fordi hun styrer så fælt der inne:-) Tror ikke vi trenger å bekymre oss bare vi kjenner liv hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...