Gå til innhold

Hva mener du er et normalt matbudsjett for 2 voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal da inkludere alt av vaskemidler og personlig hygiene produkter. Pr. måned.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi er 2 voksne og en småspist toåring og bruker stort sett 4000 i mnd. Noen mnd 5000, men da gjerne fordi vi kjøper inn en del av kjøtt og fisk og har i fryseren.

Skrevet

Spørs om du mener normalt eller på budsjett. Jeg vil tippe ca 1500 i uka eller ca 6000 pr måned. Det går nok fint an å klare seg på mindre også,og mange bruker nok mer og,særlig om de spiser mye ute og bruker penger på tobakk og alkohol.

Skrevet

Vi er 2 voksne og bruker ca 4000 pr mnd i dagligvarebutikken. Men vi kunne nok greid oss med noe mindre om vi måtte...

Skrevet

Vi bruker kanskje 4000 i mnd, men det dekker også hundemat (800 i mnd) og noe bensin. Vi spiser ute noen ganger i mnd eller bestiller take away men jeg lager all maten fra grunnen av og kjøper sjelden "billigste" løsning eller handler i de billigste butikkene, jeg kjøper mye frukt og grønt men er vegetariske så blir ikke noe kjøtt, men når det er sagt så er det dyrere å leve slik en på kjøttdeig og halvfabrikat. Vi har egen konto for mat og klarer oss mer enn fint.

Annonse

Skrevet

Du må gjerene spørre, men det kommer an på hvilken butikk man handler på.

Her har vi Coop-marked, ..som er ganske dyrt.. Vi må kjøre 30 min og ta ferge 25-45 min (går i trekantsamband) for å komme til nærmeste Bunnpris eller coop Prix...

REMA/SPAR/ICA/OBS ol blir enda 30 min unna..

Ergo handler vi mye på Coop marked, og har vel en fastlandstur ca 1 gang i mnd...

Vi hadde nok hatt ett langt lavere matbuskjett om vi ikke bodde der vi gjør..

Skrevet

Hvor bor du 17:40?

• 1 år senere...
Skrevet

Vi bruker ca 4000 i mnd på dagligvarer. Ingen av oss røyker, vi drikker lite brus, og bare en gang i blant at mannen handler inn noen øl til helgen.. Prøver å handle kun 1-2 ganger i uken, å mye på tilbud.. Men det er jammen ikke lett :P

Skrevet
Vi bruker ca 4000 i mnd på dagligvarer. Ingen av oss røyker, vi drikker lite brus, og bare en gang i blant at mannen handler inn noen øl til helgen.. Prøver å handle kun 1-2 ganger i uken, å mye på tilbud.. Men det er jammen ikke lett :P

Vi er da 2 voksne ;)

Skrevet

To voksne, to barn på 2 og 4. Ingen alkohol, ingen tobakk. Litt lørdagsgodt, litt brus. Bruker 10.000 i mnd. Handler på obs og rema.

Kjøper det vil vil ha. Og bare sunn mat, ikke ferdigdrit.

Skrevet

Vil si 7000.

Vi bruker rundt 12`

Tre barn, litt dyrere kosthold enn folk flest, er prisbevisste.

Annonse

Skrevet

vi er 2 voksne og bruker også rundt 4000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...