Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Så han får satt bidragene på våre barn til 1500. Underholdningskostnaden er på 6800 per barn og denne skal fordeles slik at han betaler 52% . Nå viser det seg at den andre jobben han har tydeligvis må være svart betalt ettersom det ikke fremkommer på selvangivelsen. Hvordan kan en person stå i bar hver uke og så tjene dette svart for å slippe unna bidrag. Og jeg kan nå stå for 80% av underholdskostnadene. Det koster jo ikke mindre å ha barn selv om pappaen bare tjener 350.000 Jeg blir litt oppgitt. Alle vet jo at han jobber i den baren.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Ja skriver brev om det nå. Men uansett. Er det slik at den som barna bor hos fast som må betale det som faren ikke klarer. Skal det virkelig være slik?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 La pappaen få hovedomsorgen da vel, så ser han hva det koster å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Vel det er litt vanskelig ettersom barna har blitt utsatt for vold der og ikke skal dit mer. Men takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Nei det koster ikke mindre, men barn av foreldre med dårlig råd har mindre økonomisk spillerom. Sånn er verden.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Jeg tok screenshots fra facebook hvor han skriver at han jobber på baren, under info om arbeidsgivere. Der står begge arb. giverene oppført. Og så la jeg ved bilder av han hvor han jobber nesten annenhver helg hele fjor...som har blitt lagt ut på facebook. Er det dårlig gjort?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Nei ikke hvis dette er inntekt han holder tilbake for å slippe å betale for barna sine.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Mulig han jobber svart da,for han allerede betaler så mye i bidrag så han har ikke så mye penger igjen til eget. det er vel derfor han har delvis bidragsevne.... så da jobber han svart for å ha penger å leve for etter bidrag og faste utgifter.... sier han ifra går bidraget opp,og da er han like langt igjen...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Om han ikke har bidragsevne skal han ikke betale 3300 i bidrag. Slik funker det nemlig ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Han skal betale bidrag utfra sin egen inntekt. Det går ikke an å si at han skal betale 3300 fordi Underholdningskostnaden er på 6800 per barn.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Tropp opp på jobb og ta bilde av han når han jobber! Det måtte jeg gjøre. Eksen min hadde liksom ikke full bidragsevne. Skulle betale 5000 kr for 3 barn, men endte med 2100 for alle 3 fordi han liksom ikke tjente mer. Men han er ansatt i Kiwi og jobber svart på Coop Mega for faren sin. Han påstår at han ikke fikk betalt for det, at han bare hjalp til, men jeg kjenner den familien såpass etter 6 år at jeg vet de ikke gjør noe gratis. Da får han betalt i form av matvarer eller bilreparasjoner osv. Jeg måtte til slutt troppe opp og ta bilde av han i full sving på mega, meldte fra til skatteetaten og nav.. Er ikke så lenge siden så jeg vet ikke hvordan det kommer til å ende ennå. Men dette er en mann som da ikke har råd til å betale bidrag, men å dra på utdrikningslag en helg med rafting i Sjoa, dra på fotballturer til London osv, DET har han tydeligvis råd til.. grrrrrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå