Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var usikker på om jeg var begynt å lekke litt forstervann, og siden jeg har påvist streptococ B og fått beskjed av jordmor om å dra rett på føden hvis vannet gikk, tok vi turen opp. Skal ha antibiotika under fødsel.

Var heldigvis ikke vannet, så antagelig bare utfloden som har endret seg litt. Ellers var jeg helt moden med 3-4 cm åpning, så nå blir det spennende å se hvor mange dager det går før det blir fødsel.

Jordmor på sykehuset strippet litt også så nå blør jeg litt. det var ikke behagelig.

Har hatt "regelmessige" kynnere i flere dager, men kjenner nå at det virkelig murrer der nede.

Er tredjegangs og merker nå at "angsten" plutselig kom snikende for nå ble det plutselig så virkelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!!

Tenk at vi snart skal føde! GULP!!

Jeg har vært på 2 fødselsforbredende samtaler på Riksen, pluss en samtale på telefon så jeg burde vel begynne å føle meg forbredt... Men... Likevel klarer jeg nesten ikke å tenke på det som skal komme... Nesten så det er værre 3 gang enn første! :o) hehe...

Når har du termin igjen, hadde ikke du også i juni?

Her er det 19 dager igjen, har masse stikkinger og vondter oppi der, men ingen har sjekket meg så jeg aner ikke hvordan det står til med tanke på modning etc. Nesten så jeg tenker at det er bedre å ikke vite. Da slipper jeg i det minste å stresse! Nå tar jeg en dag av gangen, og nyter litt alenetid!

Lykke til med fødsel og bebis da!

Skrevet

Hei du

Har tenkt på deg, husker jo at du sa du hadde hatt to tøffe fødsler og var redd denne gangen. Så bra at du har fått samtaler på Riksen. Jeg hadde det her på sørlandet når jeg ventet nummer to etter en tøff første fødsel. Nummer to gikk som en drøm. Er utrolig deilig å vite at alle de som er der vet hvordan du har det og hvordan du øsnker det, da kan du fokusere på det du skal gjøre og ikke bekymre deg om alt mulig annet. Håper virkelig du får en flott opplevelse denne gangen.

Jeg har termin 4.juni, men det kan jo fort se ut som det blir en mai baby på oss. Helt uvirkelig, tror enda ikke det har gått opp for meg at vi skal ha en ny baby i hus.

Har ikke alt på stell her hjemme heller enda, men det blr vel litt sånn med nummer tre. Så lenge senga er klar og man har noen bleier så kommer vel det andre etterhvert;-)

Har vel funnet ut at jeg bør pakke sykehusbagen idag hvis ikke jeg skal risikere at gubben må gjøre det. Da er det ikke godt å vite hva jeg får med....

Hvordan har du fått de to andre i forhold til termin?

Mine har kommet 8 og 11 dager før. (idag er det 11 dager til termin;-)

Skrevet

Ja, da blir det nok maibaby på deg!

Jeg har tenkt litt på denne sykehusbagen i dag jeg også, sikkert lurt å ha mest mulig i orden! :) Masse gode historier om hva pappaen har klart å pakke ned iallefall, det er vel neppe verdt å ta sjansen på! :o)

Samtalene på Riksen har vært supre, nå har jeg en journal proppfull av alt som er viktig for meg og vi har en plan A og en plan B. Så er det bare å håpe på en drømmefødsel! Alle gode ting er vel 3? Er iallefall 2 som har brøytet seg vei ur der før, så det burde jo være litt romsligere! :o)

Guttene mine har kommet på termindato og 5 dager før så jeg forventet ikke noe action her på enda en uke eller to! Skal nyte disse dagene med permisjon til fulle! Sove, lese, slappe av, rydde og ordne, shoppe og lunsje med venner! :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...