Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har ikke tenkt så mye over det siden jeg har født på SUS før, men da lå jeg jo på barsel. Denne gang skal jeg nok ligge på hotellet og der er kanskje ting litt annerledes så har et par spørsmål ang det som jeg håper noen kan svare på - Må man ta med bleier og klær til babyen? - Får man de gigantiske bindene der og? - Får man nettingtruser? - Betaler man maten selv? - Har man eget eller felles bad? Har jo ikke peiling på noe som helst ang barselhotellet. På barselen fikk vi det vi trengte til babyen, hadde feller pumperom og delte på forskjellige dysjer og toaletter. Jeg kunne selvfølgelig spurt på journal skrivingen men har fått time 2 uker før termin og hadde egentlig tenkt å begynne å pakke bagen veldig snart:)
Daimstrut Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Fødte på SUS 2009 og lå på hotellet. Var svært fornøyd. - Må man ta med bleier og klær til babyen? Nei - Får man de gigantiske bindene der og? Ja - Får man nettingtruser? Ja - Betaler man maten selv? Nei tror ikke det, kun mannen betaler hvis han er der med deg. God mat i hvert fall, den frukosten etter fødsel var en av mine beste noensinne:-) Smoothie og annet godt hadde de! Og dessert til helgemiddagene:-) - Har man eget eller felles bad? Eget bad, ikke så stort men fint og med stellebord for babyen. Det lå bleier, truser, binder osv ute i et rom i enden avgangen der en kan gå å hente det en trenger. Veldig fornøyd med hotellet sist, var luksus synes jeg! Blir kanskje litt annerledes nå, da mannen må reise hjem tidligere for å ta seg av storjenta.
Dokkå* Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Jeg lå der sist, det er fire år siden, så det kan ha skjedd endringer, men da fikk vi: Bleier, nettingtruser, klær til babyen, og er ganske sikker på vi fikk bind og slik også. Jeg vet jeg valgte å bruke endel av eget likevel. Jeg fikk dobbeltrom til meg og min mann, og hadde eget bad og alt som et vanlig hotell har. Min mat var dekket, men mannen betalte for overnatting/mat som en vanlig hotellgjest. Klærne til babyen som du får på sykehuset var veldig store og ganske slitt/harde så jeg valgte å bruke eget etter en stund. Lykke til. Mangler du noe, får du nok det meste du måtte trenge der inn:)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2011 Hei og takk så mye for svar:) Så greit da. Gleder meg faktisk til å ligge på hotellet nå På barsel lå jeg sammen med to andre på et rom og syns egentlig bare alt var litt kaos, så virker deilig å få litt mer ro og egentid med babyen på egenhånd:) Så bra at det er god mat. Jeg syns faktisk sykehus maten vi fikk på barsel var utrolig god den og:) Her skal bf være hjemme med 2 åringen, så blir alene på hotellet regner jeg med, så derfor var ikke priser osv for far så viktig å få greie på Tar nok med litt klær til babyen likevel bare for kosen sin skyld, men veldig greit at man slipper å ta med seg bleier osv, og di gigantiske bindene er jo nesten et must rett etter fødselen
Night 78 - keiser og prins Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Hei Låg der for to uker siden. Helt vanlig hotellrom. Veldig fornøgd med oppholdet. Roligt og deilig i forhold til kaoset oppe på barsel. Du får det du trenger til babyen, og bind til deg. Fikk ikke nettingtruser på barselhotellet. Tre måltider er inkludert per dag. Veldig god mat. Siden det er restaurant kan alle besøkende kjøpe mat der. Helt greie priser. Badet er OK men veldig lite. Man må slå opp og ned stellebordet hver gang man går på do/steller. Ta gjerne med noen ekstra håndduker til stell av barnet. Man får flere om man spør i hotellresepsjonen også. Far kan visst få en besøksnøkkel om han ikke skal sove der med deg. Vi fant det ut først når vi kom hjem. De på barselhotellet sa at det ikke gikk, så vi spurte ikke etter det... Hvert å sjekke opp siden man må ha nøkkel for å komme opp heisa og inn på rommet.
Lilleløvemamma 08+11 Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Ble nysgjerrig her.. Kanskje et dumt spørsmål men.. Hva er forskjellen på barsel og barselhotellet? må man søke om å få ligge på hotellet? høres jo mye bedre ut å ligge på et hotellrom
***Pærla*** Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Eg fekk beskjed av jordmora om å ta med netting truser sjøl, så det va eg å kjøpte ei 5 pakkning på apoteket. Sus sparte vist nå så det va det å mad til mannen. Får 3 ganger mad på sus, så måtte eg halda di andre måltida sjøl vist eg trengt meir mad. Sko vist ver eit lite kjøleskap på romme.
Lise12 Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Barsel er for de som har hatt litt komplisert fødsel. Keisersnitt f.eks. Jordmora du har under fødselen bestemmer om du skal på barselavdeling eller på hotell. Hotell er for de med ukomplisert fødsel. Kan være det er mulig å ønske seg til hotell, hvis en absolutt vil der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå