Sebbelita Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Lurer litt på om det er tid for å gå ned til to lurer og ikke tre.... Og om jeg skal begynne å legge henne på soverommet i steden for i vogna..... Om jeg kan få henne til å sovne selv da..... Så lurer litt på hvordan andre legger opp dagen?
Trollmor til 2 Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Nå er ikke min sønn mer enn snart 4 mnd, men jeg har ei datter som snart fyller 3 år. Husker litt fra da hun var 5-6 mnd. Når det gjelder soving, så må du nesten se på hvordan hun sover om natta, hvor trøtt hun er på dagtid osv. Hvis det virker som at hun trenger tre dubber, så la henne ha tre dubber litt til. Når det gjelder hvor hun skal sove, ville jeg personlig ikke valgt å legge henne på soverommet på dagtid. Og det er fordi jeg synes man bør skille mellom natt og dag fra dag 1. Mine barn sover kun i sengene sine om natta. Ellers har datteren min sovet i vugge, vogn eller lekegrind på dagen. Sønnen min trives ikke i vugga, men liker godt å sove i vogna si eller i vippestol. I vippestolen sovner han ofte helt av seg selv =) Når det gjelder matrutiner, har vi egentlig bare middagen som fast rutine. Ellers får barna mine mat når de er sultne. Det har fungert godt hos oss, men hvis andre ønsker bedre rutiner rundt mat enn det vi har, så skjønner jeg det og altså =)
Træægtrønder`n :) Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Har ei jente på snart 6 måneder. På dagtid sover hun tre dupper. Første duppen er i vogna i stua, den andre duppen er når vi går tur, mens den tredje er mer en powernap i vogna i stua. Den siste duppen bør ikke vare til lengre enn til seneste 1630. Legger henne for natta i 7tida. Da sover hun til ca kl 7 (noen ganger kl 5, andre ganger kl 8) med 2-3 matinger underveis. I tillegg styrer hun en god del på natta så neste helg skal vi prøve at pappaen tar henne på natta. Når hun merker meg på natta blir det bare grining hvis jeg ikke gir mat. Jeg gir mat når hun er sulten, eller hvis vi skal bort så gir jeg ofte før vi reiser. Blir vel 4-5 ammingen pr dag. Går vel vanligvis 3-4 timer mellomg hver amming. På formiddagen får hun grønnsaksmos etter ammingen (potet, søtpotet og gulrot). På ettermiddagen får hun en halv porsjon grøt som et eget måltid en time før hun legger seg. Har gitt litt fruktmos etter ammingen på dagtid (eple og pæremos). Det viker som hun trenger tre dupper så beholder nok det en stund. Etter en dårlig natt sov hun helt til kl 9 og da ble det bare to dupper den dagen, men ellers blir hun veldig overtrøtt hvis det går over 2-3 timer mellom duppene.
Rose04 Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Min er litt over 5 mnd og han sover to lurer per dag som oftest. Første lur er rundt 1030-1100, og sover da i 1-2 timer som oftes i vogna på trilletur. Også sover han en lur til inne i lekegrinda en gang mellom kl 15 og 17. Da sover han mellom 30 og 60 minutter. Sover noen ganger en gang til for han sovner som oftes ikke før 21-22 på kvelden. Spiser ca hver 3-4 time hele dagen, litt sjeldnere om natta. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå