Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Begrunnelsen var dette: kattene hadde fått mat to ganger før på dagen og de trengte ikke mer mat. Om andre dyr som fugler eller andre katter tok maten var ikke hans problem. Det hele endte i en kjempe krangel og han truet med å skjære opp dekkene på bilen min.. Jeg tror desverre min kjære samboer har problemer med seg selv
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Huff, dere er gærne begge to. Du, som gir katter tre måltider pr dag (jaktlysten er INSTINKT vet du, den kan ikke tøyles av metthetsfølelse! Med mindre du gir dem like mye som naboene mine, de har to smellfeite beist som knapt kan gå...) og han, som kommer med trusler og idioti over en bagatell. Søk hjelp!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Dette høres ikke sunt ut, bare det å komme med trusler mot samboeren sin under en krangel er langt over grensa. Tror du bør gi han tydelig beskjed om at det er siste gangen du lar deg true, neste gang går du. Og det bør du følge opp! Ang kattene: Om du gir maten når katten er tilstede, spiser den seg mett før den forlater matfatet, og trenger ikke å få erstattet den maten andre dyr tar...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Hva med å la kattene få mat inne, da kan de ha fri tilgang... Mine katter er bare inne, de får ubegrensa med tørrfor, og våtfor en gang pr dag. Samboern din høres forresten ikke helt god ut... Og til deg over her, mener du at kattene skal spise bare en gang om dagen, siden du mener de spiser seg mette mens eier står og passer på? Ikke rart det er mange katter som tusler avgårde på egen labb, om de ikke får mat nok der de hører til...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Tydelig at du aldri har hatt en skikkelig katt, bare innekatter.. Har hatt utekatt hele livet, de får mat om ettermiddagen og klarer seg fint. Til gjengjeld er det ikke mus her i gården... 00:24
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Joda, jeg har hatt "skikkelige" katter også. De har gjerne endt opp med å bli påkjørt e.l. To av de kattene jeg har nå er hittekatter, kattunger som er sluppet ut alt for tidlig, som ikke er id-merket, og som jeg ikke har funnet eierne til... Mine katter er da virkelig "skikkelige" katter selv om de ikke går ute og risikerer påkjørsler, tyveri (rimelig lett å se at de er rasekatter), sadistiske jævler, sykdommer og andre ting som kan ramme utekatter. Katten til svigermor kom hjem med et hull i magen, der tarmene tøt ut, han brukte sine siste krefter på å komme hjem, og måtte umiddelbart avlives... Om han hadde skadet seg på noe spisst, eller kommet ut for en eller annen kattehater vet vi jo ikke, han hadde ikke andre skader som tydet på påkjørsel. Det finnes 100 000 hjemløse katter i Norge, veldig mange av dem har en gang hatt et hjem. Men så lenge man har ubegrenset tilgang på gratis kattunger vil folk fortsette å la kattene gå for lut og kaldt vann dessverre... Men, dine "skikkelige" katter var vel både vaksinert, id-merka og kastrerte regner jeg med...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Det er ialleall vår "skikkelige katt"...KAstrert eller sterilisert, vaksineres en gang i året og er ute hele dagen og slipper inn og spiser en gang..Da gjerne på ettermiddagen og/eller en tur på kvelden og får da også litt kos,stell av pels og leker seg med barna... Fler og fler som har utekatter velger nå og sterilisere hunner og kastrere hanner. Man har oppdaget fordelene,- man slipper katter som kommer og slåss og bråker pga en brunstig hunnkatt (som den blir også MED p-piller) har man hannkatt, blir den stedbunden som kastrert, ikke om den IKKE er det... Her i området er "løskatter" blitt dramatisk redusert. Men jeg bor på landet, så noen "villdyr" vil det nok alltids finnes. Men det får vi tåle, KAttene tåler det også like godt som mange andre dyr ute i naturen:o)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Så fordi kattene deres ikke sulter og fordi de har det godt (tydeligvis) så skal han skjære dekkene? Vurdert tvangsinnleggelse av denne "mannen"?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Har man katt gir man den mat,om katten må jakte for å holde seg i live, ja da er det noen som ikke burde ha katt.Katten burde ha tilgang på tørrfor hele tiden så den kan spise litt i ny og ne!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Han er kastrert og vaksinert. Har riktignok ikke ID-chip, men halsbånd med navn og telefonnummer. At du tror utekatter går for lut og kaldt vann sier nok mer om deg enn om utekatteiere, tror jeg. De er faktisk skapt for et liv ute. FYI: Katten jakter instinktivt når de har anledning til det, uansett hvor mye og ofte de får mat. Når en katt velger å komme hjem for mat en gang i døgnet er det fordi den finner seg nok mat selv ellers. Hadde den hatt mindre jaktlykke hadde den kommet inn flere ganger om dagen. Noe som hender seg om vinteren...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 høre ut som mannen din har en del å jobbe med når det kommer til hodet sitt.. om han plutselig i dag mener at katten ikkje skal få mat mer enn to ganger, og det ikke har vert problem med flere måltider før, er det vel ingenting å lage sak av i dag heller! og det var litt vel overdrevent at han måtte ty til å skjære dekkene dine for å få det slik han ville.. vi har alltid hatt katter så lenge jeg kan huske, de var skikkelige katter, som gjerne var ute på jakt og fanget både fugl og mus.. men likevel har de jo alltid hatt fri tilgang på tørrfor inne! de for også låv å være inne og ligge i sofaen osv.. vi har kastrert alle våre og det har bare vert to av hannkattene som har blitt feite, men de var fortsatt frisk og rask selv om de var tung å bære på.. gi kattene dine mat, og kontakt svigers for å høre om de eventuellt kan ta en prat med din mann, for slik oppførsel er uakseptabel av en voksen mann
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 ehh, stakkars katt!! For det første er katter sosiale dyr som liker kos og varme! Og ha katten ute hele tiden, samt gi den MAT ute(?!) er jo bare slemt!! Hvorfor har dere katt i det heletatt?! Katter har blitt like moderne som vi mennesker har.. Før i tiden bodde katter på gårder hvor de jaktet på mus for å spise og la seg inni fjøs for å holde varmen.. Vi mennesker jaktet også på dyr, pakket oss inn i nybarbert ull fra sauene på gården osv.. Men nå lever vi i 2011.. Det gjør kattene også!! De har blitt like moderne som det vi har blitt! Hva gjør dere på vinteren da? Må katten stå ute å spise da også? Skam dere!! Og den samboeren din kan bare henge seg.. At du gidder å være sammen med en så ufyselig mann!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Katter skal ha full tillgang på mat, frisk vann og varme!! Hele tiden!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Forresten. hvorfor skal samboeren din bestemme?! Om det hadde vært her i huset så hadde jeg bare bedt han om å holde kjeft, også hadde jeg da for pokker matet kattene!! Har forøvrig tre katter.. Samboeren har ikke en dritt han skulle sagt.. De er MINE katter. Om han ikke tåle de, så får ha flytte... Hva med å gro litt nesebein Hi? Kvinnfolk!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Denne tråden sier LITT om hva slags "mødre" som henger her. Her truer samboeren med å skjære opp opp dekkene på bilen hennes, og flesteparten av dere henger dere opp i hvor mye mat denne katten får? Herlighet!! Det er da for faen ikke katta som er problemet, men mannen! Han har tydeligvis et stort problem, og jeg synes kanskje HI bør se nærmere på det problemet enn mat "problemet" til katta!!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 NN 07:07 skrevblant annet: man slipper katter som kommer og slåss og bråker pga en brunstig hunnkatt (som den blir også MED p-piller) Hunkatter får ikke løpetid når de går på p-piller. Men, om en hankatt "voldtar" en hunkatt på piller så vil katta allikevel ha eggløsning, og dermed bli drektig... Kastrering er det som må til, da fjerner de alt, eggstokker og livmor og hele pakka. Ved bare sterilisering så vil katta fortsatt ha løpetid, den kan bare ikke bli drektig... P-piller fører til svulster, og det har vist seg at det ikke er nødvendig med særlig lang tids bruk før skaden er gjort. Her kastrerer jeg katter som ikke skal avles på, de to som skal ha kull må gå på piller til de er klare for parring, konstant hyling og markering inne er ikke holdbart i lengden. Så fort de har fått de kullene de skal ha blir de også kastrert. Godt å se at det er en del som kastrerer utekattene sine, det er ALT for mange hjemløse katter her i verden. Selv har jeg altså to nydelige huskatter, den siste tok jeg inn i vinter da det var 25 minus ute. Katter fryser ihjel om de ikke har ly og varme. Fant aldri eieren, det var en fertil hankatt uten merking av noe slag. Har annonsert, sjekka oppslagstavlene på alle butikker i nærheten, sjekka diverse nettsider der man kan etterlyse dyr osv. Sannsynligvis var det noen som hadde hatt et kull og ikke blitt kvitt ungene, så de var kanskje bare glad til. Men katten stortrives i flokken her, og har aldri gjort noe forsøk på å komme ut igjen... Hi er et voksent menneske, hun velger selv om hun vil bo sammen med en drittsekk, så derfor engasjerer ikke jeg meg i hvordan hun velger å leve... Katter derimot er rimelig avhengig av oss for å få et godt liv.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #17 Skrevet 24. mai 2011 herregud,er det slik tone i samboerskapet så har dere det veldig veldig dårlig sammen. hvorfor faen er dere sammen om dere har det slikt? for et destruktivt forhold... håper endelig dere ikke har barn,men det har dere vel...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #18 Skrevet 24. mai 2011 Kattene mine får selvfølgelig mat, vann og husly når de trenger det av meg. Jeg er veldig glad i dyr og syns de skal behandles på lik linje med oss mennesker. De er levende vesner som både tenker og føler. Min samboer har et problem med sinnet sitt tror jeg. Men det var godt å se at det ikke bare er meg som reagere på oppførselen hans. han mener nemlig det er meg som ikke er helt god i hode fordi jeg syns kattene skal kunne spise når de er sulten. Kattene våre liker å være mye ute og derfor vil jeg at det skal stå mat fremme. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #19 Skrevet 24. mai 2011 ehh... Har alltid hatt mat fremme til kattene våres jeg.. De spiser jo når de er sultne liksom.. din samboer er styggi huet om han truer med no slikt...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Til deg 01:01 Så kattene dine er skikkelige katter som unngår tyveri osv??? Du har jo selv tatt disse kattene... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH BIM begynner å bli så duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmttttttttttttttttttt
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #21 Skrevet 24. mai 2011 Katter er ikke som hunder. De skal ha matskålen fremme hele tiden, fordi de spiser bare litt og litt. Om de trenger mager mat, så kjøp det. Men ikke nekt kattene mat!!!! Din samboer er SYK....... I hodet sitt. Hvorfor gidder du? Han er sikkert sånn på andre områder også, når han kan si slikt.....
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #22 Skrevet 24. mai 2011 Til deg 15:17 Så du mener at kattunger som ikke finner veien hjem (katter har ikke utviklet stedsans før de er minst et halvt år gamle) skal fryse i hjel i 25 minus? Jeg tok dem til veterinær for å sjekke om de var chippa, satte opp lapper på butikkene, annonse i avisa osv, ingen meldte seg. Da har kattene de jævlig mye bedre hos meg enn som hjemløse! Hadde eierne hatt den minste interesse av å få dem tilbake hadde de svart på annonse, eller satt inn en egen "savnetmelding". Kattunger klarer seg ikke på egen hånd i særlig stor grad... Disse kattene er huskatter, de andre kattene mine er rasekatter, de er selvfølgelig chippa, men holdes uansett inne fordi jeg foretrekker å ha kontroll på dem. Tyveri er tross alt ikke det verste som kan skje dem. Påkjørsel, smitte av dødelige sykdommer som FIV og FelV er mye verre... Og etter skrivemåten din så antar jeg at du er sånn ca 12-13 år, kanskje du skal leke med vennene dine i stedet for å være her? Eller gjøre lekser, det tror jeg du med fordel kunne bruke litt tid på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå