*L*H* Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 http://www.dagbladet.no/2011/02/05/kjendis/fam_irvoll/oslo_fashion_week/mote/design/15310417/ Motedesigneren som blir mamma til sommeren sier videre: "Livet mitt kan ikke stoppe, jeg kan ikke ta et års pause. HELDIGVIS BESTEMMER JEG SELV TIDENE FOR SØVN OG JOBB. Irvoll skal ha nok en visning til sommeren. Innen den tid er det mye å forberede, både på jobb og privat. De siste to månedene før moteuka jobber hun opp til tjue timer i døgnet, ifølge presseansvarlig og mor til Fam, Tone Irvoll." Noen som har en bitteliten følelse at denne dama ikke vet hva hun går til etter fødselen...?? Moren hennes burde i hvertfall ha hintet littegrann? "Etter fødselen skal moteskaperen bare ha én uke fødselspermisjon før hun er tilbake i jobb. Det betyr mange arbeidstimer med babyen ved sin side."
*Lissi* Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hahaha! Håper hun får en rolig baby da, og har et godt støtteapparat:-) Og at ungen ikke har kolikk....
Foccacia Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 En uke etter fødselen var jeg helt utafor. Masse hormoner som løp løpsk og i dårlig form generelt, hehe.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Huff... Håper de har en god og omsorgsfull barnepike...
Lemonia Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Vi kjenner jo ikke til hele historien her. Jeg vil tro det er veldig sannsynlig at mannen hennes tar permisjon i stedet og sikkert følger med på jobben hennes slik at Fam i praksis egentlig bare ammer mens mannen tar seg av alt annet. Det er sannsynligvis ikke uoverkommelig og det skal jo bare vare to måneder også. Dessuten, å gå tilbake på jobb en uke etter fødsel og ha en partner som tar alt som er babyrelatert både natt og dag er ikke annerledes enn det 90% av menn i Norge gjør. Det er ingen som leer et øyenbryn over menn som har krevende jobber mens kona tar seg av alt annet. Det eneste moren egentlig trengs for er amming (og man trenger ikke det engang hvis man bruker erstatning), så jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være mer forferdelig enn det menn gjør.
jippijegharfødt Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Hvis hun kan bestemme når hun skal jobbe og sove selv, så kan det sikkert gå bra. Vet ikke om hun skal ta seg av babyen samtidig eller om pappaen skal gjøre det. Hvis det er en tid man kan ha mulighet til å jobbe og ta seg av baby, så må det være nyfødttiden. Hvis ikke barnet har kolikk eller er veldig urolig, da. Etter begge mine fødsler så hadde jeg fysisk vært i stand til å jobbe hvis jeg måtte. Mentalt er en annen ting Kjenner flere karrieredamer som før fødselen har sagt at de egentlig ikke vil ha permisjon, at de skal leve akkurat som før.. Så får de en reality-check når barnet blir født, og de vil bare være sammen barnet. Selv hadde jeg aldri gått på jobb etter en uke, ville bare ta meg av mine nyfødte da jeg fikk mine barn. Tenker også på at renselsen varte i over 4 uker for min del, og jeg følte meg ufresh og svettet mye den første tiden etter fødsel. Tanken på å gå rett tilbake til det virkelige liv var også helt fjern, nyfødttiden har for min del vært en veldig spesiell tid som nytes fullt ut hjemme.
C.L.H85 Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 1 uke etter fødsel var jeg helt loco! ha ha Skal a fly rundt med rennende pupper og begynne å grine for den minste ting?? Det er meg da;) Når det er sagt så var moren min ute i jobb etter bare 3 uker med siste mann,så er jo forskjeller på folk... Da selvfølgelig pappa og bestemor var hjemme da:)
Tone Irvoll Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Kjære all dere som er så opptatt av hva min datter ønsker å gjøre. Til deres informasjon så var jeg tibaake på jobb 3 uker etter jeg fødte Fam...så hva skal jeg hinte til henne om??????...og jeg hadde ikke en så fleksibel arbeidsplass som Fam. Å føde barn er ingen sykdom. Å sitte på kaffebar med barselgruppa er et valg dere tar. Fam ønsker å gjøre andre ting. Dere vet ingenting om Fams jobbsituasjon...så hvorfor bryr dere dere. Konsentrer dere om deres egne barn og permisjonstid. Dette er patetisk!!!!! Tone Irvoll
faux pas Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Fam Irvoll virker som en ekstremt hardtarbeidende og produktiv dame med stor kapasitet og mange jern i ilden samtidig, så om hun kan designe og sy med en baby hengende fra puppen samtidig, så kudos til henne! You go girl!
Mammahjertet <3 Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Alle har lov til å ha en mening. Jeg også synes det er merkelig å sette jobben så høyt at en skal ha en uke barselpermisjon. Jeg var så dønn gåen etter fødselen at jeg ikke hadde orket jobb på minst en måned. Og etter det var det babyen som var hovedfokus. Noe som babyen fortjener. Forresten så gidder vel neppe Fam Irvoll sin mor og presseansvarlig å involvere seg i noe som blir skrevet på en liten tråd på dinbaby. Derfor tror jeg dette er bare tull ;P
4.september<3 Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 TAKK!!!!! Kjempeflott at du svarer på tiltale fra disse hønsehuene her! Pateteisk, ja, å "henge ut" folk med fullt navn, uten å vite bakgrunn for historien! Jeg blir altså helt satt ut noen ganger, av det våset deres!
mammaløve Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Tja, det blir nok litt vanskelig å "synse" noe om andres liv, for er det èn ting jeg har erfart etter å ha fått barn så er det at det fortoner seg helt forskjellig for alle. Jeg gikk fjelltur med barnevogn ti dager etter fødselen, og det gikk fint det. Hadde nok fint vært i stand til å jobbe, hadde det ikke vært for hormonene som gjorde at jeg ville være sammen med og passe på min lille skatt 24 timer i døgnet. Hadde jeg kunnet kombinere det så hadde jeg nok kunnet utrette både det ene og det andre. Men så kom den store smellen for meg da småen var tre måneder og sluttet å sove. Jeg hadde ikke vært i stand til å jobbe i den tiden, for da var jeg mer eller mindre sinnsyk av søvnmangel. Men da småen begynte å finne sovemønsteret sitt rundt 7 måneder var jeg så klar som et egg til å hive meg ut i arbeidslivet igjen. Jeg bare ønsker alle mammaer, èn uke eller 56 uker etter fødselen, lykke til med jobbstart!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Skal ikke synes noe om hva denne Fam skal gjøre, alle gjør som de selv vil eller ønsker.... Men vil bare sette det i perspektiv at vi kvinner her i Norge er utrolige heldige som har mulighet til permisjon. Min venninne jobber for et firma som har kontakter i Kina. Hun hadde prøvet og ringe din kontakt der borte, fikk ikke svar. Etter to dager ringte denne kinesiske damen opp igjen. Hun beklaget sterkt at hun ikke hadde vært på jobb på to dager, men hun hadde fått en baby!!!! Nå hadde hun denne med seg på jobb. Hun fortalte at dette var et etterlengtet barn for familien, så derfor skulle hun få litt hjelp fremover. Men er var det ikke snakk om noen permisjon nei.....tøffe kvinner rundt om i verden tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå