Gå til innhold

Noen som vet om en Tjeld-fugl er farlig når den får valper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan den hakke på folk sånn som måsene gjør? For de har jo svære nebb og ser litt skummel ut.

Fortsetter under...

Skrevet

Den var nesten morsom.

Skrevet

Noen som har røyket sokkene sine her? Fugler som får valper :-)

Skrevet

Valper????

Tjeld???

Du snakker fugl ikke sant?

Skrevet

Hvis fuglen faktisk får valper, tipper jeg den eeeegentlig kommer fra en UFO og er dritfarlig.

Skrevet

Den er bare farlig om du slipper valpene ned fra Tjeldsundbrua

Annonse

Skrevet

rett så god humor du! ;) må si jeg nesten lo av valper.. men den er gammel, så jeg gjorde ikke det..

og nei, tjelden har en helt annen forsvarsmekanisme enn måser, tjelden vil forsøke å dra oppmerksomheten mot seg selv og bort fra ungnen sine.. de vil da bråke og lage mye lyd samtidig som de flyr av gårde i en annen retning enn der ungene er.. måsen ser angrep som det beste forsvar..

Skrevet

Alle beskytter avkommet sitt, og Tjelden passer nok godt på ungene den også. Den ruger på bakken og derfor er det bare å holde seg unna reiret. Har aldri sett en Tjeld angripe fra lufta, den blilr mest stressa og tripper urolig rundt når noen kommer for nært reiret.

Skrevet

Herregud! Jeg ler godt selv her. Satt nettopp og leste tråden om kattunger og svigerfar som ville avlive dem. Og så tenkte jeg på en som avliva sin egen valp. (Jøvlig sykt gjort!) Og så kom bare ordet valper der det skulle stå unger. Sorry folkens! :)

Mente om tjeld-fuglen kan hakke på meg hvis jeg går tur med barnevogna forbi der den har reir. Dustefuglen har reir i vegkanten her, og jeg må forbi om jeg skal trille til butikken.

(Og til deg som nevnte Tjeldsundbrua: Bor vi i samme område tro?)

Skrevet

Så lenge du går rett fram kommer den ikke til å gjøre deg noe som helst, den vil bare være i fred.

Skrevet

Takk. Jeg får mote meg opp og småjogge forbi. Ser helt for meg et langt nebb som kommer mot meg og stikker ut et øye eller noe... usj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...