froeken Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 De masriene jeg nevnte for dere bar saktens frukt Natt til lørdag 21/5 våknet jeg kl ett av litt magevondt. Hadde da hatt kynnere regelmessig i to døgn, men ikke noe vondt. Stod opp og ville sjekke om dette kom oftere og sterkere. Disse små takene kom med ca 5 minutters mellomrom, men de ble ikke vondere og varte alt mellom 30 og 60 sekunder. Kl to ringte jeg min mor som skulle sitte barnevakt, fordi om vannet skulle gå så ville vi få det travelt, ettersom jeg har hatt to kjappe fødsler tidligere. Mor kom og vi satt og pratet til 4 om natten. Riene ble ikke sterkere og de kom mindre regelmessig etterhvert. Ble enige om at hun skulle overnatte og så ta med seg barna våre hjem til seg neste morgen. Prøvde å sove litt med lydbok til avledning og klarte kanskje en liten time til sammen. Var nok litt spent... Stod opp igjen kl 07 og spiste litt. Barna ble med mor i nitida, og i titida kom riene med drøye to minutters mellomrom, men de var fortsatt ikke særlig vonde. Ringte føden og ba om å få komme inn for en sjekk. Halv elleve kom jeg inn og hadde gode fire cm åpning, så vi fikk fødestue. Gikk i kantina og spiste lunsj, handlet godis og blader og tenkte at dette kom til å bli en lang dag. På fødestua kom riene med ca tre minutters mellomrom. Jeg stod på gulvet og vugget med hoftene, mens jeg leste bladet mitt som lå på senga. Halv ett hadde jeg drøye 6 cm åpning og jeg hadde fortsatt ikke særlig vondt. Vi snakket om ting og tang og var spente på hvordan fortsettelsen ville bli. Halv to hadde jeg 8 cm og vannet ble tatt for å sette elektrode på hodet til jenta. Her snakker vi seriøst fossefall... Forventet at det skulle hagle rier nå, men det gjorde det ikke. Hadde kjent at det trykket litt bakover på de siste riene, men fortsatt ikke så veldig vondt. Så begynte jeg å kjenne svak trykketrang. Jordmor oppmuntret meg til å la være å trykke mer enn bare litt, for å få jenta siste del ned gjennom bekkenet. Og til slutt stod hun i åpningen. Et laaaaangt trykk og plopp, der var hun ute. Lillegull var 49 cm, 3365 gr og 35 cm rundt hodet. Et lite lykketroll, mye lysere enn sine søsken. Nå er vi på tredje døgnet på barsel og får hjelp med ammingen. Hun suger så hardt at jeg hyler når jeg ammer. Prøver med skjold nå, men det hjelper bare litt på smerten. Vi koser oss og i morgen skal vi hjem og starte et større familieliv ;D
M-Sophie-Har født Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Gratulerer så mye med jenta, for en fin fødselshistorie :0) Så deiligt med 3 dager på barsel, venter nr 3 og denne gangen ønsker jeg være litt lengre på sykehuset for å få kommet litt til hektene :0)
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 gratulerer så mye med lille prinsessen.Selv sitter jeg her med min nydelige lille Sunniva som kom til verden på 17 mai.Vi dro hjem dagen etter til pappa og storesøster og storebror.Ammingen gikk supert.Helt til dag 3.....Da var vi på sykehuset og tok føllingsprøve og fikk hjelp med amminga.Nå går amminga supert,men eg føler med degg,for ja,fytti så vondt det er når snuppa skal legges til puppen.Helt sinnsykt vondt,men hva gjør man ikke for våre små engler.Masse lykke ti fremover.Krysser fingrene for at det gjør mindre vondt etterhvert.
summer85 Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Gratulerer så mye med prinsessa!!! takk for en flott fødselshistorie!! =)
froeken Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2011 Takk for det. Vi skal til å dra hjem nå og ammingen er godt i gang. I natt har hun spist og vi har begge sovet. Livet er rett og slett herlig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå