Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spm jeg håper noen kan svare meg på... Jeg er nå gravid i uke 17. Dette er mitt 3. sv.skap, og jeg har vært MYE dårligere i dette sv.skapet. Merket bekkenløsningen før jeg visste at jeg var gravid, har spydd i over 2 mnd, voldsomt sliten og vondt i hodet hver dag. Magen kom også svært tidelig (selv om det for såvidt ikke er så uvanlig for fleregangsfødende). Flere i nær familie har (uavhengig av hverandre) kommet til meg og sagt at de har en følelse av at det er tvillinger, og må innrømme selv at tanken har slått meg (selv og jeg ikke er av typen som stoler på andre sin magefølelse).

For noen uker siden kjøpte vi en doppler. Har ikke brukt den noe særlig, men i kveld fant jeg ut at jeg skulle høre etter hjerteslagene. (Det kan også nevnes at jeg har kjent rikelig med liv i flere uker). Etter et par min fant jeg hjertelyden et stykke nede på magen til venstre. Letet litt videre, og fant hjertelyden 15-16cm lenger til høyre også... Babyen er jo bare ca 16cm nå. Så det jeg nå lurer på, er om det er to forskjellige babyer jeg har hørt, eller om det bare er samme hjertelyden som har "slått inn" på hver side av magen?? Noen som har erfaring med lignende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så spennende da:) Var det samme frekvensen på de to hjertelydene?

Skrevet

Vanskelig å si, i og med at det tok et par sekunder å finne pulsen hver gang. Men jeg sjekket min egen puls underveis, og det var iallefall ikke den jeg hørte;)

Skrevet

Har hørt at du vil kunne høre hjertelyden til babyen flere steder på magen, uavhengig av hvor hjertet faktisk er. Så trenger ikke være tvillinger fordet.

Jeg er også på vei med nummer tre... og denne gangen har jeg vært mer kvalm og bekkenløsningen kom kjempe tidlig på meg også. Men det er normalt at den kommer tidligere for hvert svangerskap. Magen min har også kommet tidligere enn før... som også er vanlig.

Eneste måten å finne ut helt sikkert er vel UL. Du skal vel snart ha ordinær UL. Blir spennende da... Håper du holder oss oppdatert.

Skrevet

heji, dette skjedd med meg på time hos jordmor, jeg reagerte på det, men hun sa at det ene var navlesnoren som pulserte og det andre var hjertet... venter selv nr 4 så har hatt 3 svangerskap bak meg og denne gangen ble alt andreledes, med tidlig mage, tidlig liv osvosv...

men lykke til og hold oss oppdatert:-)

Skrevet

Har svart deg inne på forumet for tvillinger:-)

Skrevet

Takk for svar!!

Skal på ultralyd 8. juni, så skal holde dere oppdatert. Blir nå uansett glad om det er en eller to der inne;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...