mariabee Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Avtok interessen for mme/mm da? Hun er ikke like interessert i melk på flaska lenger, men får ikke i henne mer fast føde heller. Så håper hun ikke er sulten!
Lemonia Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Vi begynte med fast føde ved 4 mnd. Vi byttet gradvis ut ett og ett mmemåltid med fast føde, og merket ingen spesiell endring i interessen for de rene melkemåltidene. Så lenge hun er fornøyd og vokser som hun skal ville jeg ikke bekymret meg. De fleste barn spiser det de trenger.
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Ja, det blir mye mindre pupp nå etter vi innførte grauten.
tenshi89 Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Vi begynte med grøt når hun var 4 månder. Kanskje en uke før hun ble 4 månder. Ble litt mindre melk. Men ikke så mye. Men nå når hun er snart 7 månder drikker hun betydelig mindre melk. Får vann til hvert måltid. Får 3-4 måltid for dagen. Så får hun melk innimellom når hun har lyst på.
Flaggermusa Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Vi begynte når han var 4 mnd samtidig som vi gikk over på nan 2, og det ble betraktelig mindre flasker. Han drikker vann til hvert måltid.
El1 Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Det var da jeg begynte å gi grøt på flaske fordi jeg ikke fikk i han melk og har lest at melk fremdeles skal være hovedmaten. Hvis jeg forsøker gi melk om morgenen vil han ikke ha, drikker kanskje 60 ml og da er han jo sulten. Tar jeg grøt i flaska drikker han 240 ml. Dette funker hos oss. Men det er ikke sikkert melk er så viktig, jeg veit ikke. Men her hos oss er det iallefall sånn at han ER sulten men gidder ikke drikke melk.
*Lissi* Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Vi begynte da vesla var rett over 4 mnd. Eller, prøvde. Falt ikke i smak. Prøvd llitt innimellom, men blir bare bilkjøring:-) Er straks 6 mnd. så satser på at hun skjønner at mat er god snart:-)
Ane Elise Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Etter at jeg begynte med fast føde, drikker han litt mindre mm og det er nok pga at han er mett av all maten han får om dagen. Han får 3 fast føde måltid + vann til maten ellers bare mm. Tror jeg ammer han iallefall 5 ganger om dagen med regner siste måltid før han tar kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå