Fru Shakespeare Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Mini er 4 uker nå, og jeg er fremdeles øm når jeg sitter. Tipper at stingene har grodd nå, men kjenner meg fremdeles litt hoven der nede. Også vondt i magen når jeg anstrenger meg. Hvor lenge hadde dere vondt etter fødselen?
mariabee Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Fikk du mye rifter/klipp osv? Jeg hadde en del rifter og styr, og følte det var hovent der nede i rundt 8 uker, da følte jeg at det begynte å komme litt nærmere normalen. Da var d iallefall ikke vondt lenger
Lemonia Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Etter første fødsel (tung tangfødsel med både klipp og tredjegrads ruptur) hadde jeg store smerter (kunne ikke sitte rett opp og ned eller stå/gå lenge av gangen og måtte ha smertestillende hver dag) i 5-6 uker. I følge gynekologen på etterkontrollen tre måneder etter var det helt vanlig etter en slik fødsel. Etter andre fødsel (styrtfødsel på to timer fra første ri, ble klippet) var jeg øm og hadde litt vondt for å sitte rett opp og ned i en dag eller to, og etter det merket jeg egentlig ingenting annet enn litt lugging i de aller siste stingene.
MammanTilVerdensFineste Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg revnet og ble klippet og var veldig øm. Tok lang tid før det gav seg. Tror det tok 6 uker eller noe. Husker i alle fall at de to første ukene var det et helv...å gå på toalettet- det gjorde sinnsykt vondt og jeg følte bekkenet skulle havne i skåla. Måtte reise meg flere ganger under et toalettbesøk, bare det å tisse kunne ta 15 min... Men det gikk heldigvis over!
myramor Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 det er seks uker siden fødsel her, og det er første dag jeg ikke har vondt:)
Fru Shakespeare Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2011 Takk for svar! Fikk grad 2 rift, så ikke av de verste. Satser på at det går over snart! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå