Pumba78 Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Med fare for å høres dum ut (jeg er høyt utdannet altså - skjønner bare ikke disse skjemaene...), må jeg spørre...: Er det noen som vet hvilke far må fylle ut når han skal i permisjon og ha den i to perioder? Min betalte permisjon er ferdig i midten av juni, han skal ha permisjon i august og i oktober. Må han fylle inn både søknad om utsettelse skjemaet, og søknad om permisjon skjemaet? Og er det utsettelse av fedrekvote eller foreldrepenger han søker om (skjønner ikke forskjellen)?
bitthen Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Ja, skjemaene er litt på trynet :S Dersom han ikke skal ha pappapermen sin i direkte tilknytning til din så må han søke om utsettelse på eget skjema, han må fylle ut begge. Han skal søke om utsettelse av fedrekvoten, ikke foreldrepengene- visstnok....
lillenims Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Og det er VELDIG viktig at søknaden om utsettelse av fedrekvoten sendes inn FØR din siste permisjonsdag (sjekk hva NAV mener denne datoen er i (det siste, dersom du har endret på ting) vedtaket du har fått fra dem). Dette er en regel de er svært strenge på, og fedrekvoten begynner automatisk å løpe dagen etter din permisjon om den ikke er søkt utsatt før det.
bitthen Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Ja, kjempeviktig som lillenims sier. Her må man søke om utsettelse 4 uker før du er ferdig i din opprinnelige permisjon. Så hiv de inn med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå