Gå til innhold

Hjelp ang EXU. fortsatt stigende hcg etter cellegift.

SolsidenOppNed

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen med erfaring på Ex.u området som kan hjelpe meg litt? Jeg fikk cellegift på fredag. Hadde da hcg nivå på 4600, tatt prøve i dag som viste 6488, og som er en stigning jeg har hatt siden dag en i fohold til doblingstid. Vil dette si at cellegiften ikke fungerer? Får ikke tak i gyn vakt på sykehuset, håper noen har noen erfaringer.

Fortsetter under...

Det ble innleggelse og operasjon på meg. Fytti for noen smerter etterpå. Og fikk også i dag påvist blærebetennelse i tillegg errer operasjon... Så etter 4, 5 uker med blødninger, hcg målinger, tidlig ul, flere målinger , cellegift og tilslutt operasjon og det som fulgte der er jeg nå rimelig utslått og lei. sykemeldt tilogmed fredag, men tror nok at jeg må få en liten forlengelse.. For dette har vært en påkjenning uten like.

Uff, så trist!

Det er veldig slitsomt å gå sånn uke etter uke, med målinger og usikkerhet! Jeg skal inn å måle på mandag, hos meg synker den saaaakte, er livredd den skal stige igjen! Det er ingeting i eggleder eller eggstokk hos meg så vidt legen kunne se på UL, der lå en "klump" nedenfor eggleder som han mente var grunnen til HCG stigning. Så aner faktisk ikke hvor graviditeten har vært. Kroppen min forsøkte å abortere selv, men aborten endte i buken...

Jeg har vært sykmeldt i to uker nå og føler virkelig jeg har trengt det!

Ta vare på deg selv! Ønsker deg masse lykke til fremover, og at neste spire sitter der den skal.

Klem fra

Annonse

Hei dere. er det blæremola dere snakker om? jeg fikk påvist dette i går etter utskrapaning forrige uke. Hcg min synker bra til nå, men jeg føler meg så hjelpesløs.. Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette? Jeg klarer ikke forestille meg hvordan jeg skal klare å vente 8-12 mnd før vi kan få lov å prøve på nytt...

Hei hei.

Så trist å høre:( Har dessverre ikke erfaring med dette, jeg hadde en graviditet utenfor livmor. Fikk cellegift for å avslutte svangerskapet. Det hele startet med en SA som ikke ble helt komplett. Derfor fikk jeg stigende HCG... Etter sprøyta sank den til negativ igjen.. Fikk aldri vite hvor graviditeten hadde vært, fikk diagnosen "uspesifisert svangerskap utenfor livmor".

Når det kommer til cellegifta (Metothrexat eller noe i den duren?), så forsvinner den fort ut av kroppen. Ene legen sa 3 mnd, andre legen sa vi kunne begynne prøving igjen etter en mens... Vet ikke helt hvordan din behandling har vært da, men kanskje du fikk litt hjelp? Søk på nettet, da finner du det meste:)

Masse lykke til fremover!

Gode ønsker og klem fra

Hei Snellabella,

Har desverre ingen info jeg kan hjelpe deg med her. Jeg hadde bare en graviditet i ene tuben min som ble fjernet operativt etter mislykket cellegiftsbehandling.

Men håper du får den oppfølgingen du skal ha i forbindelse med dette og at du får tryggheten som du fortjener.

Og lykke lykke til, føler med deg, ikke noe kjekt når ting ikke går som en håpet.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...