Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på 2 uker som spiser og spiser. "Problemet" er at han sovner ved puppen hver gang og derfor ikke får spist seg mett, og er dermed sulten igjen etter max en time. Dette blir jo ganske slitsomt etterhvert. Noen råd for å få han til å være mer våken når han spiser?

Fortsetter under...

slet også med dette, og delvis fortsatt etter 2mnd.

tips:

- kle av babyen

- kil under føtter, på ryggen, øret, hodet overalt!

- blås i ansiktet

- sitt på kaldt rom

- ta opp for å rape, prøv å vekk babyen

- håndmelk litt mens han dier

viktigste er vel å bare prøve videre! hvis dere avslutter ammingen når babyen sovner, da blir det fort mye amming på dere :)

Jenta mi har også uvanen ved å sovne ved puppen. Hun er bare 2 uker, og det virker som hun blir sliten av å suge og trenger en "pustepause" Hun ligger som regel ikke så lenge til, men hun tømmer brystet, dvs hun drikker fort.. Jeg gir også ned melka fort( Spruten står dersom hun slipper taket)

Jeg pleier å gi henne melk på en side først, så skifte bleie, da våkner hun til. Etter bleieskift kan jeg gi henne andre siden. Da er hun mett og go og sover i ca 3 timer til neste måltid.

Ellers dersom hun sovner for godt så pleier hun å tømme den andre siden etter ca 30- 45 min. og det synes jeg er greit nok. Da er hun også mett og sover lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...