Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Trives dere, er lønnen bra, vanskelige studuer, lange studier?? Anbefaler dere yrket?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Resepsjonist er jo ikke noe du nødvendigvis trenger noe utdanning til. Trives godt, kun vgs, 350 000 årslønn.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 jeg har jobbet i kundesenteret hos SAS, solgte billetter og den typ, tjente ikke sånn supert, men tjente bedre der for to år siden enn jeg gjør på kiosk i dag. vi hadde 4 ukers kurs før vi startet. Vennina mi jobber for Kilroy, har grei lønn uten at jeg vet eksakt timeslønna - hun har samme utdannelse som meg som er reiselivskonsulent ett år og reiselederskole. Er ikke lang utdannelse på reisebyra, ettårig hos fx treider kan holde om det inkluderer ting som opplæring i bookingsystemer typ amadeus, har man amadeus kurs stiller man sterkere med engang
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Er dette noe du anbefaler? Vanskelig utdanning? Hvor lang utdannelse totalt hadde du?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Og om jeg ønsker å jobbe i et reisebyra er det da reiselivskonsulent jeg bør gå?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 kan anbefale ett år på skole typ Treider, så lenge det inneholder ett Amadeuskurs, da de fleste reisebyrå bruker det bookingsystemet e.l. Samt at jeg aldri har sett et slikt kurs arrangeres åpent for alle utenom i skolesammenheng. Er ett års utdannelse, av og til mulighet for påbygning. Fordelen med reisebyrå er jo gjerne rimeligere reiser, studiereiser osv...vennina mi er stadig på farten iallefall.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Bor i Drammen, og lurer på om du vet skoletiden...lurer fordi jeg er alenemamma og avhengig av å rekke hente barn.....:/
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 kommer jo helt an på skolen du velger da, vanlige skoler slutter jo rundt kl 15-16 en rask google søk gjorde at jeg fant dette nettbaserte kurset for amadeus, noe for deg kanskje? http://www.treider.no/AMADEUS-nettbasert-undervisning?gclid=CPbv5sGK_6gCFQKDDgodnUzRTg ellers må du nesten google litt for å finne hvilke skoler som finnes rundt deg. Nav har vel og et karrieresenter slik at de kan hjelpe de i søkeprosessen
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Tok fagbrev som resepsjonist for mange år siden. Jobbet på et stort kurs og konferanse hotell og trivdes godt med det. Jobber nå som sykepleier, men lurer nå på hva jeg ville ha tjent som resepsjonist. Noen som vet hvor jeg finner tariffavtalen?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Mannen min jobber som eiendomsmegler. Dette er ingen 8 til 4 jobb. Vil en tjene bra i dette yrket kreves det mye jobbing. Det går mange kvelder/helger og mye telefonering. Jeg er til tider drittlei i de periodene der markedet for salg er på topp. Men jeg vet at han trives godt med jobben sin og er flink i jobben sin. Og det er rolige perioder også som passer perfekt, for det er rundt juletider og på sommeren. Utdanningen vet jeg ikke så mye om, men det er noen år.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Mannen min jobber som eiendomsmegler. Dette er ingen 8 til 4 jobb. Vil en tjene bra i dette yrket kreves det mye jobbing. Men det er jo og avhengig om det fastlønn eller provisjon eller kombinasjon. Det går mange kvelder/helger og mye telefonering. Jeg er til tider drittlei i de periodene der markedet for salg er på topp. Men jeg vet at han trives godt med jobben sin og er flink i jobben sin. Og det er rolige perioder også som passer perfekt, for det er rundt juletider og på sommeren. Utdanningen vet jeg ikke så mye om, men det er noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå