Gå til innhold

Slipper taket under ammingen heele tiden... Fler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun styrer så fælt, Lurer på hvorfor.. Hun smiler og er fornøyd. andre ganger vrir hun seg og er sur. Ingen tydelig sopp i munnen heller. Tilogmed helsesøster stusset fælt når hun så jeg ammet.

Ikke kort tungebånd. Melken kommer nesten med en gang!

Skjønner ingen ting, og det er slitsomt :-/

Hun er 6 uker og 3 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn er jenta mi og. Bare at hun er 4 uker. Styrer fælt ved puppen, slipper og tar tak hundre ganger, kaver, styrer og sutrer. Dette er noe hun har begynt med siste uka, og jeg aner ikke hvorfor hun holder på sånn. Men, det begynner å bli slitsomt.

Skrevet

Sånn var småen min også, men han grein fælt og slukte luft når han dreiv med dette. Det viste seg at han var låst i nakke og rygg så han hadde vondt når han lå på puppen.

Du sier at melken kommer med en gang, kan det tenkes at det kanskje kommer for mye og hun ikke klarer å svelge unna? Sånn var det her fram til ca 2,5 mnd, da stabiliserte melkemengden seg.

Skrevet

Noen ganger kan det virke som om det kommer mye med en gang og at det er grunnen, men andre ganger ser ikke dette ut til og være tilfellet i det heele tatt, da jeg har betydelig mindre melk på det andre brystet (og kommer ikke like mye ut av det som på det andre)

Så jeg skjønner enda ikke hvorfor hun slipper taket hele tiden.

På natten derimot, da slipper hun taket kanskje 2 ganger bare.. :)

Skrevet

Kan det hende at de er så sultne at de ikke finner roen?

Jeg har samme problem med min på 4 uker. Men tror i mitt tilfelle at jeg har så lite melk at det ikke er noe å suge etter...

Skrevet

Har du prøvd å pumpe deg for å se om du har nok melk?

Gutten min ble sånn når melken forsvant :(

Skrevet

Jeg har det også sånn, og min er 6 mnd. Han slipper - ofte synes jeg det skjer når melka virkelig kommer, så i mitt tilfelle er det nok ikke for lite melk som er problemet. Vet ikke hvorfor det er sånn, litt stressende synes jeg, og i hvert fall ikke noen koselig, rolig ammestund! Funker best å amme når han er veldig trøtt og i sovnemodus...

Skrevet

Her er en link om for mye formelk, som kan gjøre at baby kaver mye under amming.

Har også opplevd dette i perioder med gutten min, og har lurt litt på om det kan være formelka (den første melka som kommer) som gjør at han kaver så fælt.

Og hvis det er bedre på natten f.eks så kan det jo stemme i og med at melka er fetere på kvelds/nattestid.

Bare en tanke fra meg! Men kan jo være noe helt annet :D

Skrevet

Takk for linken -littlefairy- !! ALT som stod der stemte på oss... grønn avføring +++ +++

Så da er nok det problemet våres.

Jeg tok nå og håndmelket litt før jeg ga hun brystet, og jammen tror du ikke hun lå musestille og koset seg med puppen <3 Herlig!

Skrevet

Oj...takk for tips om artikkel. Her har vi slitet med vesla i 2 uker og er fryktelig slitne og rådville, men nå gikk det opp ett par lys. :) Tusen takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...