Gå til innhold

IVF termin

Gobble

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er IVF-gravid (diagnose PCOS) og etter utregning på terminkalkulatoren skal jeg ha termin 8/6-11 hvis man regner datoen for innsettingen av egg som befruktelsesdato.

Men på ultralyd sa jordmor at ultralydterminen er den man går ut i fra. Jeg ble derfor satt fire dager tilbake, altså 12/6-11.

Er nå redd for å havne på overtid, og ble satt igang etter to uker over, som for meg er nesten 3 uker over.

Har lest at overtid er farligst for overvektige(97kg), førstegangsfødende med guttefoster.

Er det vanlig at ultralydterminen overkjører befruktningsdatoen?

Kan man bli satt i gang før enn normalt siden man er IVF-gravid?

Fortsetter under...

Når man først er gravid så er alt med IVF- styret glemt. Hvertfall på Riksen. Der regner de ul-termin som den endelige (altså ordinær ul). Og 4 dager er jo ikke så mye. Men om du nærmer deg 2 uker på overtid så går det jo an å ringe føden å fortelle hva du tenker.

Sist ble jeg satt 1 dag tilbake og denne gangen 2. Men selv går jeg ut fra terminen legen på IVF-seksjonen gav meg. Fødte uansett 4 dager før sist, så ul-termin var lengre unna enn legens termin. Selv om det var snakk om få dager.

Nå er du snart i mål, heldiggrisen!! Jeg har 10 uker igjen og er fryktelig utålmodig... Lykke til med fødsel!!

Da jeg var på ordinær UL fikk jeg vite at det er ulik praksis på dette rundt omkring i landet. I Stavanger (der jeg hører hjemme), endrer de ikke ivf-terminen. Mens på f.eks St. Olavs gjør de det. I midt tilfelle ville hun ha flyttet meg en dag fram, men valgte å beholde ivf-terminen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...