Gå til innhold

Andre med 8 mnd som ikke krabber??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull på 8 mnd krabber ikke enda, hun ligger på maven og flyr. Hun aker seg bakover på parkettgulvet, og snur seg fra mave,rygg og mave igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er bare 5,5 mnd da, men tenkte bare jeg skulle fortelle at jeg var til fysioterapauten i dag og hun hadde nettopp hatt inn en jente på snart 10 måneder som ikke krabbet. Var ikke unormalt det sa hun. I følge henne er det vanlig at de krabber når de er 9 mnd, men ingenting unormalt at de krabber et par måneder senere også. Og noen hopper også over krabbingen.

Jeg har også hørt at det er vanskelig å krabbe på parkett, og at det kan hjelpe å kjøpe strømpebukse med anti-skli på knærne.

Skrevet

Min gutt krabber på 9-månders dagen sin :)

Skrevet

Jenta vår er 10 mnd om en uke og her er det ingen krabbing nei. Hun åler seg ikke heller, men prøver fælt. Dytter seg litt bakover men ruller seg bort dit hun vil. I en rasende fart!

Vi tror kanskje hun hopper over krabbing, men man vet aldri..

Hun er nylig hjerteoperert, så vi visste vel at det kom til å bli sånn med brukket brystbein.....:)

Men noen aker på rompa, noen ruller, noen åler...så er igrunn bare å vente i spenning på hva sin lille gjør har vi funnet ut! Vår setter ikke beina under seg heller hun da.....hehe

Skrevet

Gutten min på snart 11 mnd krabber ikke enda. Han åler seg på magen, men begynte med det for ca 3 uker siden, rett etter at han ble 10 mnd. Han har vært treg med alt, men det meste er jo normalt med disse småtassene.. De lærer seg tingene i sitt eget tempo!

Skrevet

Minien her krabber ikke, men har ålet seg i en-to mnd. Han ser litt spedalsk ut men kommer seg fram i superfart. Han står på alle fire og gynger lenge og styrer, men han har vel ikke skjønt det.

Han vil ikke sitte heller, han greier det - men liker best å åle seg og rulle seg rundt i huset.

Mini er en bedagelig liten skapning som har god tid, men det blir med alt :)

Skrevet

Han er forresten 11,5 mnd. :)

Skrevet

Her er sønnen min akkurat blitt 11 mnd og krabber IKKE! Åler seg i racerfart og har begynt å reise seg. Fysiotrp. trodde ikke han kom til å krabbe heller på siste kontroll men gå rett til stå/gå stadiet.... Hun mente at vi hadde gitt han alle muligheter og stimulert, og da var det greit om han ikke gjorde det...

Likevel, jeg skulle veldig gjerne ønske han gjorde det. Alle rundt oss krabber og går og da føles det jo litt stusselig. Han er oppe på alle 4 hele tiden, men slipper seg bare ned på gulvet igjen...

Skrevet

Å ja da!! Min på 8mnd har ikke tenkt å rikke seg ennå. Sitter så godt -virker ikke som om det er nødvendig å begynne å farte ennå =)

og egentlig ganske ok for meg =) Det kommer tidsnok.

Skrevet

11 mnd og krabber ikke, men har ålt seg lenge, fungerer perfekt.

Skrevet

Her er det åling som gjelder, og det skjer i racerfart=)

Men hun setter seg opp i sittende, og står mye på alle fire og gynger, så det skjer vel om ikke så lenge tenker jeg. Men har virkelig NULL hast med krabbing/ gåing, for synes det er greit å vite sånn ca hvor man har dem jeg;)

Skrevet

Hun her er 8 1/2 mnd og krabber ikke. Åler seg bakover, snur seg rundt sin egen akse og ruller fra rygg til mage. Stresser ikke så veldig for å si det sånn :) Det skjer når hun er klar for det. Jeg selv gikk direkte fra åling til gåing, så det kan vel hende hun gjør det samme :)

Skrevet

Kjente det var godt å lese at det ikke bare er mi tuppe som ikke krabber eller åler seg.. Ho ble 8 mnd i helga og dytter seg bakover, men kommer seg ikke fremover. Snur seg fra mage til rygg og tilbake igjen, men er ikke så ivrig på rullingen.. Virker som hun ikke gidder rulle..

Men alt til sin tid, hun har tatt alt med ro, så tenker hun bare har god tid.. Men jeg gikk selv når jeg var 9 mnd så er vel derfor jeg ikke har ro i sjela.

Men som Lykkelig&gla sier så er det fint å vite sånn ca hvor ho er;)

Skrevet

Vet ikke hvordandet blir med jenta mi enda(4,5mnd), men gutten min ålte seg ikke før han var 8,5mnd, og krabbet ikke før han var 11mnd. Han gikk da han var 14mnd.

Han er fortsatt litt forsiktig av seg, men veldig flink til mye annet:) De er forskjellige individer fra starten av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...