Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har akkurat strøket på oppkjøring.. Hadde en pottesur sensor, som nesten like greit kunne sagt at jeg jeg ikke burde kjøre bil.. Hadde ingen forhåpninger, men klart man ønsker... Flere som har opplevd det??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Har du vurdert tanken at du kanskje ikke KAN kjøre bil?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Det er nok et stort antall som har opplevd å stryke på oppkjøringen. Jeg klarte det på andre forsøk Hadde en sur pmskjærring til sensor første gang, så har nok mye å si hvilken sensor man får. Bedre lykke neste gang!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Hva var det for en tåpelig ting å si??? Tror du virkelig kjørelæreren min hadde sendt meg til oppkjøring uten at jeg kunne kjøre bil?? Utrolig patetisk ting å si...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Synd for deg! Men: Var det BARE sensorens lynne som gjorde at du strøk? I såfall er det vel en smal sak å kjøre opp igjen og be om en annen sensor. Alternativt så kan det hende at du ikke er klar enda til å kjøre bil uten "følge". Så mye rart som man ser ute på veiene om dagen så synes jeg for så vidt at det er en god ting at de er strenge...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Hissig du var da. Spurte bare om du har vurdert det.... Hva kjørelæreren din gjør vet ikke jeg, men di strøk og det er fakta. En person fra biltilsynet mente at du ikke burde kjøre på veien, det er nok til at du kanskje burde tenke deg litt om. Det skal være en skriftlig og saklig grunn til at du ikke besto, har lite med om sensor er sur eller har PMS osv. Hvis du ikke forstår hvorfor du strøk så be om skriftlig svar på årsaken. Nå fikk hvis egoet ditt en liten smell her forstår jeg, men du må forstå at sensorene helst vil ha dyktige sjåfører på veien. De har retningslinjer som alle sensorer følger, for å skille gode og dårlige sjåfører.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Du sto kanskje på første forsøk siden du kan påstå at alle sensorer følger samme retningslinjene? Jeg strøk på første, fikk da beskjed om at jeg måtte øve mer på bykjøring, lære meg å "lese" trafikkbildet bedre. Greit nok det. Ventet en mnd før jeg prøvde på nytt, hadde da hatt en kjøretime i mellomtiden. Sensoren jeg fikk da sa akkurat det samme som første, MEN jeg sto likevel! For som han sa, de kunne ikke forvente at man var fullstendig utlært når man fikk lappen. Erfaring er noen som kommer over tid. Så hvorfor besto jeg andre gang når jeg kjørte på akkurat samme måte som første, hvis det ikke var for at sensorer faktisk viser litt skjønn, og at det da har mye å si på dagsformen til den enkelte sensor??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Jeg strøk første gangen også. Og jeg hadde ikke en pottesur sensor en gang ;-) Se på feilene som gjorde du strøk og tenk over inne i hodet hva du skal gjøre annerledes neste gang. Da går det nok bedre.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Jeg må se over det ja, men ble liksom så paff over at det var så mye liksom.. Virket ikke som han tok hensyn til at jeg gjerne var skitnervøs eller noe sånt i det hele tatt.. Sier jo ikke at det skal telle, men det er en trykket situasjon der de bør se "litt" mellom fingrene mener jeg.. Jeg sier ikke jeg er stjerne bak rattet eller noe.. ingen er utlært når de får lappen...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 "...men det er en trykket situasjon der de bør se "litt" mellom fingrene mener jeg.." Les hva du selv skriver. ALLE er nervøse på oppkjøring, man skal da ikke gjøre ting feil i trafikken av den grunn. Du skriver at det var så mye, hva var det du gjorde galt? Hvis du gjorde mye galt bør du kanskje se at du bør trene litt mer eller rett og slett prøve igjen og kanskje du er litt mindre nervøs neste gang.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Nå er alt dette ferskt og du hadde sikkert gleda deg til å få lappen. Men når du har fått dette litt på avstand vil du tenke litt mer klart. Tenk hvis alle sensorer skulle se mellom fingrene under oppkjøring. Da hadde ikke du heller følt deg trygg i trafikken. Husk det er et stort ansvar å kjøre bil og også være en som skal "godkjenne" folk til å få lappen. Se over feilene og tenk over de også når du øvelseskjører. Be sjåførlæreren din trene ekstra med deg på de tingene du var svak på. Etter en tid blir dette bra. Bare ikke få hetta
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 hva gjorde du galt siden du strøk da?mange som stryker første gang. Vi var 3 sammen som kjørte opp samtidig og det var bare jeg som bestod..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Jepp klarte det på 5.gangen jeg hehe Smør deg med tålmodighet, for det er jo verdt det! Og JA det er både gode og dårlige sensorer der ute, sikkert noen som er lei av jobben sin også. Noen er mer firkanta enn andre, slik er det overalt. Du får satse på en bedre en neste gang og bruk tiden til å forberede deg enda mer :-) Kjøre-ruten har jo også en betydning! Masse masse lykke til , plutselig en dag står du med Lappen. Klem
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 Jeg føler med deg. Selv strøk jeg to ganger. Og da er det nok mange her som mener at jeg aldri burde hatt lappen. Men jeg har nå kjørt mye bil i 13 år uten en bot eller skramme på bilen. Jeg er overhodet ikke til fare for andre eller meg selv i trafikken. Første gang jeg kjørte opp VAR det en fryktelig sensor. Hun var ferievikar, forferdelig sur og ga meg underlige kjøreoppgaver jeg aldri siden har vært borti. Hun slaktet meg regelrett, sa ikke konkret hva jeg burde øve på. Det viste seg at strykprosenten den sommeren skjøt i været og de fikk masse klager på den ufyselige dama. Neste gang jeg skulle kjøre opp kjørte jeg prikkfritt frem til 1 km fra biltilsynet. Da kom jeg rundt en sving, fikk sola midt i fleisen og så ikke at det samme dag var satt opp et midlertidig trafikklys i krysset p.g.a veiarbeid. Det var rødt lys og sensor måtte bremse. Selvfølgelig var det min feil, men følte meg ikke akkurat heldig. Hadde øvelseskjørt der dagen før, og da var det ikke trafikklys der. Kjørelæreren mente jeg var mer enn god nok til å bestå og meldte meg opp igjen tvert. Han ville også betale hvis jeg skulle stryke igjen. Tredje gang sto det dårlig til med selvtilliten, men det gikk strålende. Dette var like etter at de hadde begynt med 65 minutters oppkjøringsruter. De fleste vennene mine hadde tatt lappen noen år tidligere, og flere av dem hadde bare kjørt 5-10 min, en hadde ikke engang kjørt ut på hovedveien, så de kunne ikke fatte å begripe at det var MULIG å stryke. LYKKE TIL, du klarer det! Legg skuffelsen bak deg, dette sier ikke noe om deg som fremtidig sjåfør!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #16 Skrevet 23. mai 2011 Nei, jeg hadde en blid og hyggelig sensor ( dame) og kjørte perfekt, fikk umiddelbart god kjemi med henne, i tillegg viste jeg på forhånd at jeg kunne kjøre bil og hadde lite nerver. Meldte meg ikke på oppkjøring før jeg var helt 100% sikker på at dette kunne jeg inn og ut. En venninne av meg ble presset av trafikklæreren sin til å melde seg opp, enda hun selv ar usikker og nervøs, det endte med stryk og venninnen min som hadde lav selvfølelse følte seg som en håpløs dårlig sjåfør og var overbevist om at hun aldri kom til å klare det. Fikk overtalt henne til å ikke gi seg, bygget opp selvtilitten hennes og hun sto på oppkjøringen ca 1mnd etter hun først strøk. Hun tok noen ekstra timer, øvde litt mer og ble litt tryggere bak ratter, slik at hun selv følte at dette mestret hun.
Miss Hemingway Skrevet 23. mai 2011 #17 Skrevet 23. mai 2011 Akkurat det samme skjedde meg, han hadde bestemt seg på forhånd for å si det slik. Men gikk helt fint 2. gangen, men skikkelig kjipt der og da Trøst deg med at du ikke får samme sensorene neste gang
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #18 Skrevet 23. mai 2011 Strøk 3 ganger jeg.... Dette var midt under skiftet mellom to systemer. Og det kunne bli veldig mye mer omfattende for meg dersom jeg ventet med oppkjøring. Resultatet var at kjørelærer meldte meg opp til oppkjøring etter ca 15 kjøretimer (hadde ikke øvd privat). Visste det kom til å gå rævva de første 2 gangene da jeg ikke var litt klar engang. 3. gangen var jeg max uheldig. Når det er sagt var strykprosenten på rundt 45% nettopp pga stort press hos kjøreelevene. Har eller verken bot eller skramme på bilen, kjørt prikkfritt i 7 år:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #19 Skrevet 23. mai 2011 Fordi du var heldig nok til ikke å komme opp i de samme situasjonene som avslørte dine fatale mangler.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Hehehe.. Fatale mangler Hadde nok ikke det, men skal (heldigvis) ikke så mye til for å stryke. Er så alt for mange elendige sjåfører ute på veiene! Og da snakker jeg ikke bare om ungdommene som kjører alt for fort. Er mange ulykker som følge av at folk kjører for sakte, ikke bruker speilene, ikke slipper forbi osv. Det skaper mange farlige situasjoner. Så egentlig skulle sensorene vært enda strengere syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #21 Skrevet 24. mai 2011 Så merkelig at alle de som stryker, skal skylde på sensoren.(mener ikke at alle sensorer er som de skal, men de fleste kan absolutt jobben sin!) Her jeg kommer ifra, så har alle den samme sensoren. Han er en helt vanlig, (hører flere si, sjenert) mann. Men alle de som stryker skal alltid komme med en kommentar om at han var sur eller et eller annet. Hvorfor var han ikke det da jeg kjørte opp? Jeg smilte, og spurte han om spørsmål, og han svarte, og spurte meg spørsmål tilbake, og vi fikk til en vanlig samtale, til tross for situasjonen. Så noe å tenke over neste gang.. SMIL, og prat. Spørr han om noe, og prøv å få kontakt med han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå