trollemor86 Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg vet jeg har lest mange lignende inlegg på ulike forum, å vanligvis føler jeg at folk hetses mye om de gjør dette.. Men jeg velger å spørre likevel! Vi har naboer som vi er ganske mye sammen med, husene er så nære hverandre at jeg kan ta på begge samtidig om jeg ønsker det. Frem til nå har vi vært på besøk en og en, (jeg og mannen) eller hatt dem på besøk hos oss, men nå er jeg invitert bort mens mannen har andre planer. Er det da noen som ville latt babyen sove hjemme i senga si mens de var i nabohuset? Har selvsagt med baby lytter som vi allerede har testet mellom husene flere ganger. Kan også nevne at lillegutten sover i rom vendt mot nabon med vinduet åpent. Jeg føler meg veldig i tvil på hva jeg skal gjøre da... Står mellom å la babyen ligge i senga si i vante omgivelser, eller legge ham i vogna hos naboen for så å flytte ham over i senga når jeg går hjem. Dette med vogn har vi prøvd et par ganger før uten hell, da han er alt for nyskjerrig når vi er nye steder. Tenker gjerne litt slik at så lenge jeg er i tvil så bør jeg bare ta ham med?
Junifrue Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Jeg tror ikke jeg hadde gjort det, men så er jeg veeeldig hønemor også da. Men tanten min gjorde dette om sommerene da hennes barn var små, hun satt på terassen hos oss med babycallen på og vinduet til minsten åpent mot der de satt.
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Hei! Jeg ville absolutt ikke latt en baby være alene hjemme.. Hadde aldri tilgitt meg selv om det skulle skjedd noe.. Skjønner du syns det er vanskelig når det er så nærme da, men jeg ville tatt han med
trollemor86 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2011 Tusen takk for svar! Ja hadde det vært litt varmere ute slik at det var terasse kos, hadde jeg ikke nølt tror jeg! Da deres terasse er like nært huset vårt som vår egen er! Tror nok jeg tar ham med, så får jeg heller bare tusle meg hjem igjen om han ikke finner roen!
Ane Elise Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Hei, Skjønner deg godt ang. dette ømfintlige spørsmålet Da lille nurket endelig begynte å sove mer eller mindre hele natta, tenkte jeg i samma banen som deg. En dag inviterte den nærmeste naboen vår meg til hennes 30 årsdagen, og selvsagt klaffes det dårlig siden min kjære skulle ut og reise. Men etter mye om og men, ble det til at jeg dro allikevel (min kjære syns det var helt greit, mens resten var helt og holdent NEGATIV, svigermora mi ble helt hysterisk iettertid da hun hørte hva jeg gjorde...). Hadde selvsagt med meg babysitter med kamera sånn at jeg kunne se nurket på skjermen, og det gikk faktisk strålendes Han våknet rundt 2 tida, da var det bare å traske hjem og ro han ned, så tilbake igjen til festen. Den natta sovnet han faktisk til kl.8. Og sant skal sies så touchet jeg ikke alkohol siden jeg fullammet han da. Han liker nemlig ikke å drikke mm fra flaska... Og FØR jeg dro hjemifra, dobbel- trippel sjekket jeg at alt "ild", stekeovnen, kokeplater ol var slått av, jeg slo til og med av alt lys i huset for å forsikret meg at det ikke skulle begynne å fjuske mens jeg var borte. For det verste scenariet er at huset brenner mens man er hos naboen... For som du sier så er det MYE bedre å la babyen ligge i senga si i vante omgivelser enn i uvante steder midt under kveldsluren sin. Lille nurket mitt var rundt 4mnd da jeg gjorde dette Du får lykke til med valget ditt =)
Ane Elise Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Må bare understreker at soverommet til nurket ligger rett overfor stuevinduet til naboen.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Jeg ville latt ham ligge hjemme med babycall eller åpent vindu. Hvis det er så nært så er du jo praktisk talt i et annet rom.
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Siden husene er så nærme ville jeg gått med babycall. Blir jo nesten det samme som dere skulle hatt stoooort hus! Men ville dobbeltsjekket alt osv som det skrives om over her.
littlefairy Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hvis det er så nærme, så tror jeg at jeg hadde latt han ligge hjemme... Du kan jo også for sikkerhets skyld bare stikke innom å sjekke med jevne mellomrom, og så ha babycallen i nærheten hele tiden. Ville jo ikke vært anderledes om du f.eks var ute i hagen eller satt på terassen!!
Pumba78 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Jeg og - det høres ikke ut som om det tar deg noe særlig lenger tid å komme frem til senga hans om du er der. Jeg ville tatt med babycall da selv om vinduene er åpne.
trollemor86 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 23. mai 2011 tusen takk for mange fine svar! Jeg valgte å legge gutten min hjemme, og det gikk helt supert! Var innom å kikkte til ham et par ganger og han sov så søtt i senga si!! Hadde også med babycall da Veldig glad for at jeg valgte å prøve!
Willy Wonka Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Godt det gikk bra. Hadde selv ikke gjort det. Naboen til besteforeldrene til barna mine hadde eksplosiv brann i huset deres for 4 år siden. Huset var overtenkt på få minutter...... Da hjelper det lite med babycall, gitt...
littlefairy Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Så flott at det gikk bra Hvorfor skulle det ikke det egentlig?? hehe Om du sitter i stua eller på verandaen (eller i deres tilfelle, hos den næærme naboen) så går det jo som regel greit!! Håper du fikk kosa deg, og hadde en fin kveld
Ane Elise Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Bare hyggelig du Kjempe bra at du valgte å prøve ut og det gikk stråledens! Håper du hadde kost deg masse hos naboen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå