Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år gammel, førstegangsfødende og barnet var absolutt ikke planlagt, er nå 36+5 på vei. Etter er komplisert hofteoperasjon for noen år siden er jeg livredd for å føde vaginalt, ønsker ikke at noe i bekken og hofte skal komme i ulage atter en gang. Ser jo både mamma, tante og kusina mi ble jo gående på krykker i lang tid etter fødsel på grunn av problemer med rygg og bekken. På lokalsykehuset mitt er det bortimot umulig få innvilget keisersnitt til tross for at jeg er helt panisk og overhodet ikke vil føde normalt (beskjeden de har overskredet budsjettet for planlagte keisersnitt). Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til sykehus der man faktisk kan få innvilget keisersnitt på grunnlag av fødselsangst, bor på østlandet, samme om jeg må kjøre ett stykke, det er verdt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk innvilget på Ringerike pga skiveprolaps, låsninger og problemer med å gå. Kommer nok helt an på hvilken lege man møter på ks samtalen, for igår var jeg innom pga rier. Hun legen jeg prata med da ville avlyse hele ks, for mente det ikke ville ha noe å si, men bebis viste seg å ligge i seteleie, så da blir det planalgt ks likevel.

Nå hører det til historien at jeg egentlig ikke vil ha ks, skulle helst født vaginalt. Mulig derfor hun ville avlyse... Men vet at Ringerike ligger høyt på ks statistikk, så hvis du ikke bor for langt fra Hønefoss kan du jo prøve å se hva som skjer.

Skrevet

Jeg ville absolutt prøvd ved et annet sykehus ja. Det er fritt sykehusvalg og siden du har operert i hofta ville jeg tro at du får innvilget keisersnitt ved et annet sykehus. Stå på ditt og gjerne overdriv litt (-; Det gjorde ei venninne av meg og hun fikk invilget keisersnitt pga tideligere vanskelig fødsel og angst selv om sykehuset egentlig sa nei.. Lykke til. Det går sikkert bra til slutt (-:

Skrevet

Stakkars deg, dette her synes jeg er urettferdig. Sleit selv med å få innvilget ks, men fikk det etterhvert i Tønsberg. Hva sier fastlegen din?

Ring rundt, og ikke vær behersket og høflig. Vær redd og lei deg, ikke legg noe bånd på følelsene dine.

Jeg håper du får det til.

Skrevet

I flg. dr. Tore Henriksen ved Rikshospitalet blir ikke kvinner nektet keisersnitt ved "hans" sykehus, så regner med at han får en telefon i morgen... Har grått og vært lei meg ved det lokale sykehuset uten å få noe annen hjelp enn "vi kan lage en fødeplan for vanlig fødsel" så stormet nå grinende ut og sa at jeg ALDRI i mitt liv kom tilbake dit og det akter jeg holde... Regner med at Riksen neppe er noe problem, er godt kjent i gangene der :P

Skrevet

Fastlegen mener forøvrig jeg har mer enn god nok grunn til keisersnitt og det var han som henviste meg til det i første omgang. Det som skremmer meg mest akkurat nå er jo at jeg er langt på vei, så håper å få klarlagt noe ila. uka :/

Skrevet

Jeg krysser fingerne. Hold oss oppdatert!

Skrevet

Rikshospitalet redder nok en gang verden;) Jeg er så lettet at jeg tror jeg kan fly

Skrevet

så bra!!!! Regner med dette at du ble innvilget KS? Masse lykke til i så fall! Håper du får en god forløsningsopplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...