shewolf Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Dattern min på 2 mnd sovnet ca 11-12. Så våknet hun 5-6, spiste og sovna. 7-8 spiste og sovna, 9-10 spiste og sovna. Jeg våkna etter 9-10 spisingen men nå er klokka 11 og hun sovner enda. Når skal man begynne med rutiner på vekking?? Noen som vet?
jippijegharfødt Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Tenker du på å vekke henne for å spise eller for at hun ikke skal sove lenge? Jeg hadde ikke vekket henne hvis det ikke er noe spesielt. Har aldri vekket barna mine når de er så små, da får de sove så lenge de vil. Det er litt annerledes når de blir større og har helt faste sovetider som må følges fordi de ikke sovner om kvelden hvis luren blir for lang f eks.
Lemonia Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Rutiner på vekking? Hvorfor i all verden skal man ha det? Jeg har aldri vekket barna mine når de sover. Med mindre vi skal noe spesielt om morgenen og de må opp så har de fått sove så lenge de vil både om natten og duppene på dagen.
uhhuhher Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Rutiner for vekking? Trodde det er noe man gjør med nyfødte hvis de ikke går opp i vekt og må mates veldig regelmessig eller hvis de er eldre og har en veldig fast rutine, slik at de får sove igjen på kveldstid. For meg høres to måneder for ungt ut til å tenke sånn. Søvn avler søvn, tenker jeg. Jeg lar min ligge i fred hvis han sover godt, ser ikke på klokka. Skjønner at du lurer litt siden hun tydeligvis pleier å spise veldig regelmessig, men hun våkner nok når hun er sulten. Det finnes uansett ikke én riktig måte å gjøre det på. :-)
Junifrue Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 La henne sove sier jeg også. Vekker aldri jenta mi hvis ikke vi skal noe eller evt viss det blir så sent på kvelden at det ødelegger nattesøvnen. (Utenom når hun var helt nyfødt, då måtte jeg vekke henne for å gi henne mat, ellers hadde hun aldri spist)
mastermind Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 La henne sove. La de sove akkurat når det passer dem når de er så små. Her må lillemann opp kl 7 siden vi skal i barnehagen, men det er i de tider han våker for mat også da.. Han er snat 4 mnd. Ellers har han laget seg leggerutiner med at han sovner for natta i 8tida. De første kveldene han gjorde det satt jeg oppe og venta på at han skulle våkne for mat, men det skjedde jo aldri, så etter det har jeg lagt han i senga 8. Så du merker når de trenger rutiner. De lager det ofte selv. Nå går det slik: 7: står opp og mat mat kl 10, 13, 16 og 19.30 og sover innimellom 20: natta
kath gutt07 & jente10 Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 hun våkner når hun er sulten... Hvis det er pga mat du tenker.
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har aldri vekket mine (hvis vi ikke skal noe spesielt), og har ofte sovet opp til 5 timer i strekk. Hvis du har fått beskjed om å gi mat ofte pgs vekt eller noe er det noe annet. La hun sove:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Rutiner på vekking, hehe den var ny
Flaggermusa Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Vekke nei? Det kommer du til å angre på Nyt det så lenge hun sover, for plutselig vil hun ikke sove lenger
shewolf Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2011 Følte meg skikkelig dum nå. Er min første. Men snakket med en som sa at jeg burde vekke henne uansett en viss tid selv om det ville gjøre meg trøtt... Reagerte på det selv, men tenkte det bare var jeg som ikke hadde fått det rådet. Takk for alle svar Da var det vel bare hun som hadde fått det rådet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå