Gå til innhold

50/50 - bytte annenhver uke istedetfor hver uke?

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med bytte hver annen uke istedet for hver uke?

Jeg leste VG Helg om 50/50 barna nå i helgen. Veldig fin artikkel på 10 sider. Der sier barna selv at de blir slitne av å flytte hver uke. Noen gjør det for at ikke mamma eller pappa skal bli lei seg. Noen har endret samværsform og har falt mer til ro.

Jeg har selv prøvd ordningen med selv å flytte hver uke. Bodd 1 uke hos kjæresten og 1 uke hjemme med barna. Ja, det er klart man blir sliten av det.

Sønnene mine på 9 og 4 flytter hver uke mellom meg og far. Bor ikke langt fra hverandre. 1 km.

Den elste sønnen min sier det blir "mye hit og dit og hit og dit". I vinterferien hadde jeg barna 2 uker i strekk og så var de 2 uker i strekk hos far. Da opplevde jeg at de rakk å falle til ro - spesielt i siste uken. Og om man går over til en slik ordning blir antall flyttinger i året halvert.

Har noen erfaringer med 50/50 og bytte annenhver uke?

Fortsetter under...

Her bytter vi etter tre uker.. Jenta er 15 år og tror nok hun synes det er veldig greitt. Får roet seg ned på hver plass, men så er tre uker borte lang tid og. Så jeg som bonusmor liker ikke ordnigen. Enormt intenst og lenge me tre uker i strekk, og så mister en kontakten de tre ukene hun er hos moren og må på en måte "starte på nytt" når hun kommer bort til oss igjen,,

To uker på hver plass høres ut som en perfekt løsning. Er enig i at en uke hos hver er ugunstig. Så om dere får det til så vil det nok bli ganske mye bedre for sønnene deres, slik jeg ser på det iallefall...

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg hadde min datter på 4 år 50/50, og annenhver uke. Merket da på henne at hun første uken brukte på å prøve å få alt som hun ville, og mye dårlig humør og sutring, før det kom seg i andre uken. Leste også denne artikkelen i VG og tok da opp med faren at vi burde tenke på henne å gi henne ET hjem. Om det så ble hos han(som jeg var veldig redd for) så ville jeg bare gi henne trygghet. Så nå har jeg hatt henne fulltid siden mai, og hun har virkelig forandret seg, og godtar situasjonen helt fantastisk. Hun har nå et hjem, og gleder seg til annenhver helg hos pappa, men syns det er deilig å ha vennene på et sted. Så det er absolutt det jeg anbefaler. Hvis du ikke vil gjøre det slikt, ville jeg anbefalt 2 uker. Føler det må være bedre enn annenhver uke.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...