Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farlig?

Kunne ikke se rift med endetarmen, men kan det komme fra en rift lenger inni systemet? Var litt hard bæsj, men d var ingen lyd fra jenta mi når hun bæsjet, så det var tydelig ikke vondt.

Men mor synes dette var litt ekkelt da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bæsjen var hard og blodet rødt (og lite) ville jeg ikke stresset. Det har skjedd for gutten min på 10,5 mndr et par ganger. Han har skreket når det har skjedd, men de bæsjene har også vært veldig store og harde. Jeg har selv opplevd det, og jeg har ikke hemorroider, så det er nok helt ufarlig.

Skjer det gjentagende ganger og at det er "store" mengder blod, ville jeg kontaktet helsesøster/lege. (jeg er ikke helsepersonell, "bare" mor)

Skrevet

det sies vel at hvis det er friskt rødt blod fra endetarmen så er det mindre urovekkende enn mørkt, "gammelt" blod.. det gjelder i hvert fall voksne så da vil jeg tro det samme også gjelder babyer..

Hvis det var meg ville jeg kanskje ha fulgt med litt på bleiene fremover, og så vurdere hyppighet, mengde osv før jeg eventuelt tar kontakt med lege..Alternativt, hvis du er veldig bekymret så kan du jo ta en telefon til helsesøster bare for å spørre.

(jeg er heller ikke helsepersonell - bare mamma) :)

Skrevet

Er ikke sikkert du ser riften selv om den gjerne er der. Skal sikkert ikke store greiene til før det kommer litt blod. Er helt sikkert ikke farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...