minimera Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 bare grøt og andre "godsaker". Han drikker så lite melk (MME), er dette vanlig når man har begynt med fast føde? Han er 4,5 mnd, og har fått grøt, litt svisker og pæremos i tre uker. Er det noen ulempe med dette? Han får vann og det liker han
El1 Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har samme problem, før drakk han alltid 200 ml nå lager jeg flasker på 60 ml og han vil ikke drikke opp. Jeg vart litt bekymra for jeg har lest at mjølk fremdeles skal være hoved"maten" men jeg gir velling og da drikker han 240 ml. Lagde frokost idag med en flaske 120 ml for han har ikke spist på 10 timer så tenkte at han var sulten, han ville ikke ha, jeg tok i grøtpulver og da slukte han flaska og jeg måtte lage en til på som han også drakk opp. Tror mjølk er for kjedelig...
minimera Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2011 det tror jeg også Han her får grøt da, ikke velling. Men fint å høre at det ikke er unormalt
El1 Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg gir grøt også, men bruker velling for å få i han litt melk hvis ikke drikker han kanskje 200 ml på en dag og det er jo ikke så mye. Jeg gir melk til alle måltider men det funker dårlig;)
minimera Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2011 åja, sånn ja. Ja det kan jeg prøve. Hvor mye grøt har man oppi melken for at det skal bli velling? Lage større hull på sutten da eller?
El1 Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Du får kjøpt egen vellingsmokk hvis du ikke vil ødelegge de du har. Jeg bruker dr browns flasker og størrelse 4 heter noe som for tjukkere væske eller til glupske barn... Også har jeg i en skje mindre grøt enn mme. Jeg lager flaske med 210 ml vann, 7 skjeer mme, 6 skjeer grøt. Men du kan bare prøve deg fram. Jeg synes dette er veldig enkelt, særlig om natta og hvis vi er på besøk hos noen, metter veldig godt og ikke søl. Dette er lite utbredt i Norge, men Sverige bruker velling mye og her inne har noen sagt at de bruker det når barnet er sykt og det er nok lurt!
minimera Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2011 Tusen takk for råd, dr,brown flasker har jeg, så str 4 skal jeg få kjøpt
ChrisLuka Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 dette skal jeg jammen prøve =) sliter med akkurat det samme selv med min lillegutt. har alltid trodd han blir for mett av grøten han får morgen og kveld, til å orke melk ved siden av (spiser stort sett en hel porsjon grøt) men han vil ikke ha melk på dagen, før slukte han 200 ml... jeg har trodd han ikke var sulten, men da jeg prøver med fruktmos og vann sluker han det! tror dere har rett, at de rett og slett er litt lei smaken!
El1 Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Jeg gir 3 porsjoner grøt hver dag og hvis jeg har fått i han litt melk gir jeg med skje hvis ikke gir jeg på flaske. Jeg synes dette er kjempelurt og lett. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå