Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er et par uker gammel, og jeg er usikker på hvor ofte hun skal bades? Man skal vel ikke overdrive heller ... Også - hva bruker dere i badevannet? Olje ? Såpe? Ingenting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3 mnd gammel jente som jeg bader 2-3 ganger i uken. Fikk anbefalt dette på føden. Bruker olje i vannet slik at huden hennes blir myk og god:) De blir jo ikke skitne men jenta mi elsker å bade så av og til blir det oftere også.

Ellers vasker jeg henne i ansikt, hals, hender og nedentil morgen og kveld. Hender vaskes oftere da hun er så glad i å sutte på fingrene sine.

Skrevet

Jeg bader småen ca en gang i uken og så vaskes han ved behov. Fungerer helt fint for oss. Jeg bruker enten en mild babysåpe i vannet eller ingenting. Det er helt unødvendig å bade de små mye. Vann er hardt for huden deres og kan virke uttørrende.

Skrevet

Bader ca 1-2 ganger i uken, ellers ved behov. Blir vask med klut morgen og kveld. Eldste mann fikk bade litt oftere..... I badevannet har jeg babysåpe eller olje eller ingenting. Snuppa mi elsker å bade, så litt dårlig samvittighet har jeg for at hun ikke får gjøre det oftere.

Skrevet

Han bades én eller to ganger i uka, sånn jevnt over. Han bæsjer utrolig sjelden, så det er ikke behov for mer. Ansikt, hender og rompe vaskes med klut hver dag. Har bittelitt olje i vannet og bruker shampo i håret hans. Han har mye hår og gulper en god del. :-)

Skrevet

De første mnd badet han 1-2 ganger i uka. Nå er han 4,5 mnd og bader ca annenhver dag.

Han blir vasket hver dag uansett så han er ikke skitten. Etter vi begynte med grøt så er det enda litt mer vasking for han gnir grøten utover hele seg :P

Han bader om kvelden før han skal legge seg så jeg bruker sånn good night såpe greier fra natusan i badevannet. Må ha litt bobler :)

Skrevet

Hun bader ca 1-2 ganger i uka. Bruker også litt sånn good night greier fra natusan pluss bittelitt shampoo. Hun elsker å bade så det blir nok litt oftere etter at vi nå begynner m grøt :) Er 4 mnd straks.

Skrevet

Før navnlestumpen falt av vasket vi bare over med klut, deretter har vi badet 2 ggr/uke og bare brukt litt olje. (Den første måneden var det mest for å venne ham til det, han var så ren og fin at.)

Men av og til blir det et "bonusbad" med litt babysåpe, hvis han lukter gulp, fått bæsj/tiss oppover ryggen eller hvis han lukter svett armhule (hehe, oppdaget dette etter at han hadde sovet i armhulen min en hel natt ;-)) Hender jeg tar ham med meg på armen i dusjen eller dypper stumpen i handfatet.

Tørker over med fuktig klut i ansikt/hals/nakke og på hand og fot hver morgen og kveld.

Skrevet

Bader ca 3 ganger pr uke. Vasker henne daglig.

Skrevet

Forresten!! Gutten min var 2 måneder da jeg oppdaget at jeg burde vasket bedre bak ørene!! Litt vanskelig å komme til skikkelig og der så det ikke ut etter diverse gulping. Fikk enormt dårlig samvittighet ;-)

Skrevet

En gang i uken. Ser ikke poenget med noe mer enn det, det er ikke som om de blir skitne og strategiske områder vaskes uansett med klut hver dag. Ellers har vi litt nøytral såpe samt babyolje i badevannet.

Skrevet

Min lille gutt på 4 mnd, bades 2 ganger i løpet av uka.

Ellers vaskes stumpen i vasken morgen og kveld, og etter han har bæsjet.

Ansikt, hals og hender med klut hver morgen.

Skrevet

Jeg dusjer sønnen min. Legger han på et håndkle inni dusjkabinettet. Det skjer annen hver dag, til tider hver dag. Det skjer ofte at han bæsjer oppover ryggen, pluss at han gulper en del. Syns det er greit å dusje han da, også med tanke på at det best tar bort melke- og gulperester bak ørene og i håret. Bruker ikke såpe på hele kroppen hver gang.

Skrevet

Jeg bader hver dag jeg, med litt olje oppi vannet bare...

Skrevet

Her bader hun 2-3 ganger i uken. Jeg har sett hvor ødelagt huden til babyer som bader hver dag blir så derfor må hun desverre nøye seg med dette- selv om hun ELSKER å bade.

Bruker bittelitt shampoo i håret og tar olje i vannet når dette er skylt ut. Ellers vasker vi ansikt, hender og nedentil med olje hver dag. Og selvfølgelig dersom det er behov for mer.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på barsel at jeg skulle bade henne annenhver dag. Så jeg gjør det enten annenhver dag eller hver 3 dag. Hun HATER å bade, blir så forbanna at hun er rød som en tomat og mister stemmen av all skrikingen, så håper det går bedre etterhvert:)

Bruker litt Dr Greve olje og shampoo. Ellers vasker jeg henne i ansiktet og på hendene hver dag:)

Skrevet

bader som regel 2-3ganger i uka eller etter behov(f.eks hvis han bæsjer seg ut etc). Når han var så liten som din ble det de første ukene badet 1 eller 2 ganger i uka, og hadde ingenting i vannet, bare bittelitt olje etter behov, eller så har jeg alltid massert han inn i litt olje etter badingen for at huden ikke skal bli tørr.

Ellers blir det vasking med klut hver kveld, hender, ansikt og rompe, og hals etter behov (kan bli litt svett der) :D

Skrevet

glemte å si at jeg nå bruker den babywashen fra libero i vannet, til både kropp og hår, den er veldig nøytral og fin, og er en av dem som anbefales på grønnhverdag. (www.gronnhverdag.no)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

hei hei. Jeg bader mini 1 gang i uken noenganger 2. Jeg bruker olje i vannet eller go green babywash den er veldig mild og go for babyhud og lukker ikke porene slik olje gjøe. Olje gjør kroppen myk men ligger som et lag oppå ofte og tetter porene så bruker ikke det hvergang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...