Gå til innhold

Noen som sliter med nattesøvnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal her! Er bare SÅ trøtt hver dag, men hver natt våkner jeg etter å ha sovet 4 timer. Må tisse, er urolig i kroppen, halsbrann og får ikke sove igjen :-( blir liggende i 1-2 timer før jeg klarer å sovne igjen... Ja også snorker jo mannen :( Er jo ikke akkurat slik at det er mer søvn å se frem til heller... Er 34+4 uker nå. Er det andre som sliter med søvnen nå på slutten...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaa, sliter som bare det :( og jeg som har så godt sovehjerte... Hmmm.... Det blir bare verre og verre... Har ikke fått sove enda denne natta :( dette er den verste på lenge... Er 37-5, du har kanskje sovnet igjen du ;) håper det da...

Skrevet

Jeg har ikke slitt med nattesøvnen, inntill i natt... Har en dundrende hodepine, som har vart i over et døgn, og nå måtte jeg bare ta en paracet (den første i svangerskapet) Er så øm i musklene i nakken og blir helt kvalm av det...

Skal på jordmorkontroll på ABC klinikken kl 09, håper jeg er litt bedre til det...

Skrevet

Spesielt siste trimester syns jeg man har våknet hele tiden. Er vel noe biologisk i det med at vi skal vende oss til mindre søvn, og mindre søvn i strekk. Jeg har heldigvis ofte klart å sovne igjen jeg da

Skrevet

Huff, ja, sliter med akkurat det samme... Sover godt i 3 - 4 timer, så må jeg på do og så blir jeg liggende. Her en natt lå jeg i 3 - 4 timer og vrei meg. Og så blir jeg så irritert på ALT! Men husker det nå igjen fra forrige gang og det er nok som hun over her sier - vi skal nok venne oss til det. Er i uke 38 i dag og håper at jeg snart har lille prinsen i armene mine :-) Da er nok alle sorger glemt! ;-)

Skrevet

Jepp, her har nattesøvnen vært dårlig en stund. Sykt halsbrann, lillegutt kravler og mange tanker i hodet. Er bare 28+5, håper det ikke blir værre. Har desverre måttet få sykmeld. så jeg begynner senere(hadde håpet på å klare 100% til ferien) men er veldig glad for det nå som jeg sover så dårlig.

Får se på det som forberedelse til tiden som kommer :)

Skrevet

Jeg går i uke 29 og har begynt å våkne på natta, jeg flytter meg fra side til side og sover litt lettere.

Dette er vel en prosess som hører med tenker jeg, at vi er var på barnet som kommer, våkner lett og er skjerpet.

Skrevet

Off..ja. Vi er flere. Jeg er i uke 32 og inatt var absolutt den værste natta..Sovnet rett over kl 12 og våknet i 3 tiden igjen for å tisse og slippe ut katten..etter det har jeg bare "duppet" litt av. Merker det så godt i hode at jeg ikke har sovet nok. pluss at mannen snorker kraftig og i tillegg skjærer tenner! grrr..han får noen slag iløpet av natta, stakkar. hehe

Skrevet

ja siste uka har vært fæl!!! har hatt så vondt i bekkenet og ryggen så har kun klart å sove rett over en time før jeg våkner igjen.... og sånn holder jeg på hele natta... er sykemeldt da så kan heldigvis ligge frempå på morgningen og hvile på dagen.... men er lei av å ha det vondt!! inatt måtte jeg ty til 2 paracet for å klare sove i det hele tatt.... og da sov jeg 3 timer i strekk!!! så 2 og så 2 til!!! 7 timer til sammen er jo luksus!!! så idag er jeg faktisk litt opplagt :) men kan jo ikke ta paracet hver natt heller, så.........

og ifht snorking er det JEG som snorker for tiden!! haha stakkars mann sier jeg bare!!! har aldri snorket før med mindre jeg var forkjølt, men nå snorker jeg visst som en voksen mann!!! ;)

tror vi begge to blir utrolig happy når vårt lille nurk kommer ;) gleeeder meg!!

Skrevet

å ja dette er kjent!!

bortsett fra å kunne sove 4 timer før det begynner høres himmelsk ut!!! jeg legger meg er stup trøtt! men kan gjerne gå 1,5 time før jeg sovner.. da sover jeg kanskje i 2 timer, før jeg må på do, har halsbrann, det værker i beina +++ og ikke får sove.. kan ligge våken 30 min til 2 timer før jeg sovner igjen.. sover 1 time, så ny runde med våkenhet =(

Så jeg er helt utslitt, null energi!!

jeg er 36+6 på vei...,. (38+6 ut i fra menstermin)

Skrevet

Det er tydelig flere av oss. Kjenner jeg allerede gruer meg til nok en slitsom natt :-( vil jo bare sove!!! Har vært helt i ørska på jobb i dag... :-(

Skrevet

Sukk... Holder på i natt å jeg... Kjenner jeg blir skikkelig rar i hodet av dette... Vil bare soooooove

Skrevet

Samme her! Selv om jeg i natt bare var våken i en time. Men måtte opp og tisse, drikke litt melk og ta litt Gaviskon. Denne halsbrannen tar knekken på meg :( er hjemme i dag så nå skal jeg sove litt :)

Skrevet

Begynt å slite med søvnen ja. Har vel gjort det i noen uker. Er 35 uker i dag. Slet skikkelig når vi var i hellas for hotellsenga var knallhard. Føltes ut som om jeg hadde ligget på et betonggulv.

Hjemme så våkner jeg hevr gang jeg skal snu meg i tillegg til 1-2 dobesøk. Etter å ha vert på do så kan jeg ligeg våken i opp til en time før jeg får sove igjen, og våkner av den minste ting. Føler nesten ikke jeg sover om nettene lenger, bare ligger på "lading". Dupper av liksom hehe. Er vel kroppen som forbereder seg på nattevåk, men merker at det går utover dagene ved at jeg blir mye trøttere enn vanlig på dagtid. Føler meg nesten lys våken om nettene da men..

Skrevet

Hei

Ja! Får sove ca kl 23-24 og våkner kl 4 om morningen...:( Har holdt på sånn siden påske. Er nå i uke 32+2. Må tisse min 3-4 ganger, har kramper i legger og tær og babyen sparker desperat om jeg ligger på en av sidene, og å ligge på ryggen hele tiden er ikke ideelt.

Når klokka ringer 6 om morningen og jeg snart må opp og på jobb - da begynner jeg selvfølgelig å bli søvnig igjen.

Lykke til med søvn til deg og alle andre som opplever "gravid-insomnia"..!

Skrevet

jaaaaaaaaaa!! :-(

Jeg sover nesten ingen ting, både fordi jeg løper på do, sover superlett og drømmer som en gal. men aller verst er at jeg ikke klarer ligge i en eneste stilling - alt bare gjør vondt:-( er bare i uke 30, så dette lover jo godt!

Skrevet

Samme her!! Er i uke 34. Blir gal snart jeg. Kan legge meg stuptrøtt, men får ikke sove. Vrir meg fra den ene siiden til den andre.

Før jeg i det hele tatt får sove har jeg vært på do to, tre ganger. Når jeg først får sove våkner jeg hver 2 time sånn ca, må på do og opp for å tygge gaviscon.

Føler meg hvertfall forberedt på nattamming når den lille kommer, begynner å bli vant til veldig avbrutt søvn!!

Skrevet

Jeg syntes det var værst rundt uke 30-34. Da slet jeg VOLDSOMT og våknet gjerne mellom 01-02 og lå våken til 05-06. Sov kanskje en halvtime på morgenen om jeg var heldig. Helt sinnsykt. Vet ikke hva som var problemet egentlig, for det var ikkepå grunn av halsbrann etc. Det har imidlertid blitt mye bedre nå mot slutten, er 36 + 2 i dag. Nå våkner jeg bare opp litt når jeg snur meg, men det store søvnproblemet er over. Håper det skjer dere og:)) Er uansett ganske trøtt og trenger mye tid på morgene nå. Passer fint å være hjemme med "sykt" barn i dag da. HUn spinner rundt her og er allerede rasstløs. ÅH herregud.måtte sette på en DVD for å overleve kaffekoppen min uten å klikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...