Gå til innhold

Hvor mange deler men rom med på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på enerom sist...

Og er det da felles bad og stellerom til babyene inne på rommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvilket sykehus du skal på:) men på ahus er det 2 manmsrom vet jeg og barselhotel.. På 2 manrommene har man eget bad med stelleting som man deler.. Funker helt supert( ligget der to ganger)

Skrevet

Alt fra 0 til 3 personer, 4 mannsrom er nok det største.. Og da er det nok felles bad ja og vil tro det er stelleplass til babyen enten inne på rommet eller inne på badet..

Skrevet

Må jo være ganske slitsomt å dele rom med mange tenker jeg - sist fikk jeg beskjed om at barselshotellet ikke var noe alternativ for meg siden jeg hadde bekkenløsning. Endte opp på enerom pga sykdom, var glad for det sånn sett.

Denne gang vil jeg trygle og be om hotellrom så lenge det er ledig! Jeg greier meg uansett med den lille så lenge det ikke skjer noen komplikasjoner under/rett etter fødsel.

Vet noen hvordan det er på SUS hvor mange det er på rommene?

Skrevet

På Riksen deler man med en annen, og deler bad.

går helt fint.

Skrevet

På Drammen sykehus fikk vi inntrykk av at man kunne velge familierom, men når det kom til stykket (fødte i februar), så var det så fullt, at når vi "endelig" ble flyttet fra føden (hvor vi lå i 6 timer på et slags venterom) måtte vi dele rom med 3 andre. Helt jævelig!!! Fødte på natta, og fikk ikke sove et sekund natta etter heller. Ikke bare ungeskrik, men masse besøk på rommet utenom besøkstidene, pleiere inn og ut hele tiden. Når det endelig ble stille våknet babyen min...

Unner ingen den opplevelsen, men de fyller ikke opp 4-mannsrommene med mindre de må. Det var servant på rommene, og felles bad for de på rommet rett utenfor døra. Stellerom var litt nedi gangen, hvor det også fantes behagelige ammestoler.

Skrevet

Jeg var på Storken sist, lå på dobbeltrom, men var bare meg på rommet i 3 netter da det heldigvis var lite folk der, og bra var det for det var veldig varmt og klamt der inne og badet så lite som fy.

Denne gangen skal jeg på ABC og der har man store enerom med dobbeltseng og bad, gleder meg :D

Skrevet

Jeg skal på Ringerike, der er det største tremannsrom med felles bad. Hadde et sånt alene sist, med unntak av noen få timer hvor ei ble liggende mens hun venta på utskriving.

Fikk være alene pga ks, da skal det mye til å måtte dele rom, sa de. Håper det blir sånn nå også, selv om jeg syns det var litt ensomt og kjedelig sist. Og denne gangen kan jo ikke sambo være der like mye pga guttungen på snart to.

Men når jeg hører hva andre har opplevd mht å dele, både besøk i hytt og pine pluss andres unger som griner skal jeg være happy for enerom.

Skrevet

Jeg lå på SUS og da delte jeg først rom med ei annen og så kom det inn enda ei til me det var visst uvanlig, så tror 2 på et rom er det vanlige. Vi hadde ikke noe stelleplass eller bad inne på rommet men alle felles. Vet ikke om noen av de andre rommene var større og hadde egen stelleplass osv

Skrevet

Hvordan er det på Ullevoll, deler man rom der? Jeg vet at det er hotell der som friske barseljenter får benytte.

Skrevet

På Ullevål (sikkert over alt?) kommer det an på hvor mange som føder akkurat når du skal føde. Med min nr 1 var det smekkfult, så jeg delte rom med 2 andre mens vi ventet på fødestue. Hadde dusjforheng mellom oss - men var skikkelig hyggelige damer, så ok.

Etter fødsel som endte i keisersnitt, ble jeg lagt på rom med en annen dame som hadde fødselsdepresjon og bare gråt, og når hun ikke gråt, så gråt kolikkbabyen hennes. Etter et døgn fikk jeg flytte over til "hotellet", hvor mannen min og jeg fikk to netter. Men det var sofaseng, hvor mannen min lå i utrekksskuffen, og vi måtte ommøblere rommet for å få dradd skuffen ut. Så denne runden blir jeg kun på Ullevål så lenge jeg absolutt må, reiser hjem så fort jeg kan.

Skrevet

jeg har født på gjøvik, der var det fra 1-4 mannsrom.. bad er felles ute på gangen og ett felles stellerom..

med nr 2 fødte jeg på ringerike, der har de 1-3 mannsrom.. stellebenk med skap på hvert rom og bad på hvert rom =)

Skal føde på ringerike denne gangen også! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...