Gå til innhold

Plutselig ble det hjemmefødsel.. :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle dele min fantastiske fødsel med dere som går å venter ennå :) Hadde termin 21. mai, og mannen min skulle komme hjem fra nordsjøen 13.mai, så det skulle gå fint :) Har hele tiden tenkt at jeg kom til å gå over termin, siden jeg er førstegangsfødende, og for å ikke bli så altfor lei :)

Lørdag for to uker siden våknet jeg slik som jeg gjorde hver eneste morgen, fin i formen og veldig rastløs. Så jeg var med mamma og lillesøsteren min på tivoli, var ute og koste oss hele dagen i det fine været. Jeg var til og med med på å male huset til mamma :)

Var veldig trøtt om kvelden, kjente jeg hadde en kynner i halv 9 tiden om kvelden. Jeg har ikke hatt kynnere før, så jeg tenkte at det begynte og gjøre seg klart til pappan kom hjem fra nordsjøen :) Det var jo ca en uke til. Hadde såvitt begynt å pakke sykehusbaggen dagen før, men orket ikke å gjøre meg ferdig. Hadde jo så god tid :)

Gikk å la meg ved midnatt, kjente jeg fikk flere "kynnere". De var ikke vonde, men jeg måtte liksom tisse etter hver kynner. Hadde liksom ikke hørt om det før? I 4 tiden synes jeg de kom litt ofte, så jeg ringte føden bare for å sjekke at det faktisk var kynnere og ikke rier. Jordmora jeg snakket med sa at hun hørte jeg ikke hadde vondt, så jeg kunne bare gå å legge meg igjen. Kunne eventuelt prøve å ta meg en varm dusj først, så det gjorde jeg :) Hun sa også at jeg kunne komme opp å sjekke om jeg hadde åpning eller lignende, men at jeg ville bli sendt hjem etterpå, for jeg hadde det bedre hjemme. Jeg låg å tenkte litt om jeg skulle dratt opp for å sjekke, bare sånn tilfelle, slik at mannen min kunne komme seg hjem fra nordsjøen om det skulle vært litt åpning. Så har han iallefall god tid på seg tenkte jeg. Men så sovnet jeg, og våknet igjen kl 6, tenkte at jeg ville opp å sjekke. Jeg ville jo ha mannen med på fødsel!!

Ringte mamma og spurte om hun ville være med, og det ville hun. Skulle bare på do for jeg kjente jeg var litt hard i magen, og kle meg så var jeg klar. Gjorde mitt på do og skulle tørke meg så kjente jeg at toppen på hodet var ute. Ringte mamma å fortalte dette, og hun ringte ambulansen. Ambulansen var her halv 7, og da startet pressriene. 5 på 7 lå det en nydelig prins på magen min :)3646 g og 50 cm :) Vi ble kjørt til sykehuset etterpå, og alt var fint :) Så lille gutten vår kom 13 dager før termin, og pappan fikk komme hjem dagen etterpå, siden det ikke gikk helikopter hjem på søndagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OI! Hørtes ut som en super fødsel da, men skummelt når man ikke tror noe er i gang nesten og så er hodet i åpningen hehe:) Gratulerer så mye=)

Skrevet

WOAW fantastisk;) gratulerer!!!!!

Skrevet

Høres ut som en super fødsel, spesielt til å være førstegangs. Gratulerer og takk for at du delte.

Skrevet

Gud hjelpe meg, for en fødsel!!!

Virker som om du var ganske rolig også, selv om ingen var der i første omgang sammen med deg.

Deilig å høre om slike "ukompliserte" føsler for oss som gruer seg litt:-)))

Lykke til videre!

Skrevet

Jøss, for en fødsel!! Ingen smerter??!

Gratulerer så mye :):)

Skrevet

Oi, skal si. Tror jeg kanskje hadde fått litt småpanikk om jeg var hjemme alene og ungen sto med hodet ute... Men når man er i situasjonen så gjør man vel bare det man må likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...