Gå til innhold

Elektrolyse og laser..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har prøvd elektrolyse eller laser på mørke hår? Har dere merket effekt? Er det vondt? Får en arr av laser?

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var plaget med mørk og kraftig hårvekst fra ca. 12-13 års alderen. For meg føltes dette veldig begrensende, ettersom jeg hadde mye hårvekst bl.a. på halsen og litt i ansiktet, i tillegg til mye på "de vanlige" stedene.

Da jeg var 22 år bestemte jeg meg for å prøver laserbehandling. Jeg gjorde mye research på nettet og valgte til slutt å gå til Hudspesialisten i Trondheim. Les mer her: http://www.hudspesialisten.no/vaare_behandlinger/haarfjerning/

For meg har denne behandlingen fungert ekstremt bra og jeg er i dag nesten hårløs! Men, det er ikke bare rosenrødt:

- Det er dyrt!

Hver behandling (legger, lår, bikinilinje, nede del av magen, under armene og halsen) koster rundt 6000,- Jeg har tatt 3 behandlinger og har nok vært "heldig"

- Det fungerer ikke like bra på alle!

Jeg har ei venninne som også var veldig plaget med hårvekst som forsøkte behandlingen. Hun tok bare en behandling, men synes ikke hun merket forskjell, så hun turte ikke bruke mere penger på det.

- Det er nokså smertefullt!

Selve behandlingen består i å brenne opp hårsekkene og å tro at det er smertefritt, er naivt. Smerten er derimot lokal og går fort over.

Så, mitt råd til deg er å vurdere hvor du evt. vil ta behandlingen nøye. Se spesielt etter hvilken type laser de har; de lover alle gull og grønne skoger. Vurder din egen økonomi; om du bare har rå til en eller kanskje to behandlinger, bør du kanskje spare litt.

Når alt kommer til alt, kommer det vel an på hvor mye dette plager deg. For meg var laserbehandling noe som endret livet mitt, det har gitt meg mye mer selvtillit og jeg ville betalt det dobbelte, nå som jeg kjenner resultatet.

Når det gjelder arr, har jeg ikke fått det, men jeg har fått noen små pigmentflekker hvor jeg ikke lengre blir brun!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Tusen takk for et kjempebra og informativt svar :)

Jeg har prøvd elektrolyse, men syntes ikke det hjalp noe særlig. Legen mente at hårene mine ikke var "mørke nok" til at det ble så effektivt som jeg ønsket.

Du har jo fjernet ganske mye hår! Høres herlig ut å slippe å barbere seg, hehe :)

Tar de ett og ett hår av gangen? Eller tar de noen områder av gangen?

Gjest Flikk
Skrevet

Har prøvd en type der hudpleier stakk en nål inn i hver håsekk og brent den bort. Og så nappet håret i den aktuelle hårsekken.

Måtte ta den beh. formen fordi jeg heller ikke hadde mørke nok hår til lysbeh.

Ikke så smertefullt egentlig. Jeg hadde bare tre skjegghår, det er en som ikke har kommet tilbake. Så det er jo ikke garantert. Men tok bare en behandling. Hudpleier sa det var vanlig med opptil 8-10 beh om jeg husker riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...