Gå til innhold

Boliglån når sambo har inntekt, og jeg er student?

Anbefalte innlegg

Gubben i huset har ca 380 000 i året, pluss at han er glad i å jobbe overtid =) Jeg er student og får inn studielånet som er ca 90 000 i året og har ei lita tøtte på snart tre år. Vi har sett oss ut et hus og venter nå på vurdering fra banken om vi burde ta lån, men har ikke fått svar enda og er så spent?

Vi er veldig moderate i pengebruken, og boliglånet vi ønsker er på ca, 1,5 mill. Tror dere vi kan få det innvilget? Har ordnet oss svigers som sikkerhet om det skulle trenges.... men helst ikke. Hva tror dere?? =)

Fortsetter under...

Vi har en 1,5 i lån. Han jobber ( 420000 i året), jeg er student. Vi hadde ca 300 000 i egenkapital i tillegg (er innenfor 75%). Tror ikke vi kunne fått mer, men hjelper kanskje med svigers som sikkerhet:-) Lykke til!

Vi fikk boliglån da jeg var student og mannen jobbet. Mener de sa at studiestøtte ble regnet som inntekt. Det er anbefalt at lån ikke tilsvarer mer enn 3ganer samlet inntekt. I deres tilfelle er det jo ganske nærmed det dere søker om. Banken bruker ofte standardbudsjett når de rekner ut hvor mye de tror dere er i stand til å belate (hvor stort lån dere kan betjene) Men det er rom for individuell tilpassning. Da vi søkte om lån første gang hadde vi et svært nøkternt forbruk og god oversikt over økonomien. Dette tok banken hensyn til (brukte vårt budsjett og ikke standarden). Her er det store forskjeller mellom ulike banker, men også hos ulike kundebehandlere innen samme bank. Hvorvidt dere får lån eller ikke jommer jo ikke bare ann på inntekt, mewn også evt annet lån, om dere har betalingsanmerkninger, ant barn +++ så er vanskelig å si om dere får eller ikke. Men om dere mener dere kan betjene et slikt lån og skulle få avslag, får dere bare sjekke et annet. (det er ofte lurt uansett mht betingelser rundt sikkerhet og reneter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...