Gå til innhold

Flyreise i uke 36

hottis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barna (jente på 6 og gutt på nesten 4) skal reise til Spania (flyreisen = 3,5 timer) tidlig på høsten. Jeg er da 35+4 dager, og hjemreisedagen er jeg 36+4 dager. Min mann har ikke anledning til å bli med, og billettene er kjøpt for lenge siden. Jeg møter hele min familie i Spania, det er bare selve flyreisen vi (jeg) blir alene om.

SÅ: Jeg hadde blitt glad for å høre om noen andre har reist fly med barn så sent i svangerskapet, eller om dette er noe dere vil fraråde....jeg er litt i tvil om jeg tar på meg for mye så sent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har desverre ingen tips til deg.

Men har du hørt med flyselskapet og legen din om du får lov å fly så sent i svangerskapet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal fly omtrent like sent som deg i svangerskapet. Forskjellen er at jeg ikke er alene om å ta vare på allerede fødte barn-

høres veldig slitsomt ut-så akkurat der synes jeg du tar på deg for mye. Norwegian har en grense på senest tre uker før fødsel.

Skrevet

Du må vel sjekke med flyselskapet om det går greit, og evt. få en attest fra lege/jordmor om at det ikke er noen fare for at bebisen kan komme nå.

Det vet man selvsagt aldri, men det går vel an å se om det er en risiko for det.

Jeg fikk selv beskjed om at mitt barn kunne komme tidligere, fordi jeg var plaget med mye kynnere. Og jaggu kom hun ikke 4 uker før termin, så jeg hadde aldri fått lov til å fly =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...