Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er usikker på om jenta mi kom 3 uker før termin eller 2 dager etter termin. Mens termin var 6. feb og ul termin var 1. mars. Hun kom 8. feb MEN det var fordi jeg var skråsikker på mens termin og hadde en del vondt så tok lakserolje. Nå når jeg er gravid igejn så lurer jeg jo litt på om kanskje hun her også kommer før tida. Det er jo større sjangs for det hvis det har skjedd tidligere. Jenta mi var 3588g og 50 cm da hun kom, så jeg regnte med at da stemte mens termin, men det er jo rart om ul skulle ta så feil og i alle papirene står det at jeg var i uke 37 osv. Hun måtte ligge et døgn i lys pga gulsott, men ikke noe mer. Det jeg egentlig lurer på er vel om hun mest sannsynlig kom i uke 37 eller to dager over termin? Ingen kan jo svare helt på det, men hva virker mest logisk? Har hatt en del kynnere og nedpress osv og er i uke 35, er derfor jeg har begynt å undre litt
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg kan nok ikke svare på alle spm dine her, men ville bare si at ut ifra målene, så virker det jo som om hun ble født rundt termin. Atdin mens termin var sikrerer enn Ul Spennende å se nå da
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Ja det er det jeg og har tenkt og lakserolje skal jo kun fungere om man er moden, og litt rart om jeg var moden som førtegangs i uke 37, men alt er jo mulig. Skal på 3d ul i morgen og regner med å få vite ca vekt da, så hvis babyen i magen også er ganske stor så tidlig så kan det jo være første kom i uke 37 som ul tilsa
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg tror mer på mens termin enn ul hvis man har regelmessig syklus. Men hos meg har det begge ganger skilt bare to dager, så spiller jo mindre rolle. Min første kom ca tre uker før termin, og har vært redd det skal skje igjen i og med ks dato bare 8 dager før termin denne gangen. Men snakket med jm og gyn om dette, og de sa at det bare var en myte at de som fikk tidlig første gang alltid fikk før termin og omvendt med å gå over. Selvsagt ser man at hos noen er det sånn, men ikke noe å tenke på hvis man har bare en fødsel bak seg. Håper det stemmer, jeg skal knipe igjen til fredag.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2011 Oi ja da forstår jeg du har vert litt bekymret. Ja jeg syns også jeg har lest noe om at det er mer sannsynlig at det skal skje tidlig igjen om fødselen startet med rier og ikke vannavgang, men uansett så tok jo jeg den teite olja så er liksom så vanskelig å vite. Egentlig er det jo ikke no å bekymre seg for sånn sett men vi har en del reisevei så derfor er det jo litt interessangt og vite om nr en var tidlig eller ikke:)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2011 Oi ja da forstår jeg du har vert litt bekymret. Ja jeg syns også jeg har lest noe om at det er mer sannsynlig at det skal skje tidlig igjen om fødselen startet med rier og ikke vannavgang, men uansett så tok jo jeg den teite olja så er liksom så vanskelig å vite. Egentlig er det jo ikke no å bekymre seg for sånn sett men vi har en del reisevei så derfor er det jo litt interessangt og vite om nr en var tidlig eller ikke:)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2011 Fant noen gamle papirer og ser nå at det var jo ikke i uke 37 hun kom men 37+4. Tror kanskje ul terminen har stemt. Var jo spesialist som tok den, og som tok ord ul denne gang og så skal bli spennende å se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå