Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer mindre og mindre nå. Tilbyr snuppa puppen hver gang hun er sulten, men som oftest nekter hun, og hun får da mme. Problemet er at hun spiser så lite hver gang, er heldig hvis jeg får i henne 100 ml hver gang. Hittil i dag har hun spist 390 ml mme fordelt på 5 måltider (bittelitt pupp to ganger også), blir nok 2 måltider til siden hun fortsatt spiser på natta, men dette er da ikke nok? Så jeg lurer litt på dette med grøt da... Når hun spiser såpass lite, vil da grøt bare bli vomfyll eller gi henne mer næring? Skal sies at hun er lang og tynn, veide 5240 ved siste veiing for 1,5 uke siden og er 63,5 m lang... Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 4 mnd forresten.

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med HS om det jeg. Snuppa her blir 4 mnd til uka og da skal jeg begynne med litt grøt :-) Vi bruker bare mme da.. Har også blitt stressa til tider for jeg syns ho spiser lite ,men plutselig er ho oppe i 800ml på kvelden :-)

HS sa jeg skulle slutte å måle hva ho fikk i seg for det får man ikke gjort med puppen, men det syns jeg er feil. Liker å ha litt kontroll :-)

Skrevet

Skal ta meg en tur på helsestasjonen på onsdag, men tenkte kanskje noen hadde noen tanker om det før den tid:)

Skrevet

Hei,

Hvordan er vekt øktningen til snuppa di fra hun ble født frem til nå?! Har den økt jevnt og trutt? Hvis HS ikke har bemerket negativ sist gang du var på kontroll med nurket, så syns jeg ikke du skal bekymre deg så mye over vekta hennes. Det viktigste er nå at hun er frisk og rask så :)

Uansett nå som hun er blitt 4mnd gammel så bør du kanskje begynne så smått å innføre grøt til henne ved siden av ammininga samt MME?! Kanskje hun slutter å våkne om natta og skal ha mat?! Etter at jeg begynt med grøt til mini så har jeg rett og slett sluttet med natt amming, og han sover mye mye bedre og!

Forresten så veide min kar ca 8,1 kg og strekt seg hele 68 cm da han var 4mnd gammel, enda innførte jeg grøt til han ;) Sant skal sies så har jeg ikke så veldig mye mm, men det innholder visst godt med fettprosent ;)

Du får lykke til!

Skrevet

Hun la på seg godt helt til det nesten stagnerte: 200 g på 4 uker. Det var da jeg begynte å gi mme i tillegg, og hun har lagt på seg 100-150 g i uka siden, men aldri mer enn 150. Så hun har ikke lagt så veldig bra på seg i det siste egentlig. Kan jo bare begynne med smaksprøver uansett såklart, men er bare så redd for at det bare skal gi mer metthetsfølelse enn næring... Men hadde vært deilig å få sove en hel natt i strekk da;)

Skrevet

Side hun legger på seg lite skal hun ha 15% av vekta si, altså 5240*0,15=786ml, delt på 7måltider blir det 112ml pr måltid.

Ang grøt så er hun jo gammel nok til det. Tror grøten fungerer mest som vomfyll første en til to ukene (mener HS sa noe om det sist jeg var på kontroll), tror jeg bare ville begynt. Siden hun er småspist nå er det ikke sikkert hun er så rask på grøten heller, så jeg ville kjørt på. Evt gi henne litt grøt som velling. Altså suppe-grøt :)

Skrevet

Jeg begynte med grøt når baby var 4 måneder. Endelig økte vekta tilfredsstillende; før det hadde vi ligget på 100-150 g per uke, mens nå la han tydelig på seg. Jeg synes det var veldig greit å begynne så tidlig (selv om jeg med de to andre ikke startet før 6 mnd)!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...