Gå til innhold

Gravid - eller ikke ??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg holder på å bli gal her jeg sitter!

Jeg og samboeren min har prøvd å få barn i noen måneder nå, og jeg lurer på om det kanskje har klaffet.

Jeg er snart 3 uker på overtid (skulle hatt mensen 3.mai), men likevel har jeg ikke fått positiv test (tok siste test idag). Jeg har bestandig hatt veldig regelmessig mens (den kommer på dagen!), bortsett fra en gang da den var fraværende i bare 4 dager.

Jeg har ingen andre tegn på graviditet (eller mensen for den saks skyld) - bortsett fra litt stikkinger i magen - noe som kan tyde på både det ene og det andre..

Har bestemt meg for at jeg drar til legen til uka hvis det ikke skjer noe før den tid - er så ekkelt å sitte med et lite håp og samtidig prøve å være realistisk - i tillegg til at jeg blir irritert for at dette klusser opp syklusen min. Hehe :)

Så mitt spørsmål er; Er det flere her inne som har vært/er i samme situasjon? Og hva tror dere det kan være?

Håper på svar før jeg går på veggene :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eri dag 10 dager over IKM, fremdeles ingen TR... Testes senest i går ettermiddag å viste negativ.. Skulle gjerne hatt ett klart nei eller ja på om jeg var gravid, for det er veldig frustrerende å gå rundt å ikke vite..

tenker jeg skal kjøpe ny test i morgen så jeg kan da Onsdags morran for å se, da er jeg 12 dager over IKM om ikje plutseli ikje tanta kommer da :P

har også hatt stikking i magen, vært sikkeli trøtt, drikker mye vann, springer på do ofte, følt meg oppblåst, til tider litt kvalm..

Vi får bare håpe på spire å at TR holder seg langt borte :)

Masse lykke til i allefall :D

Skrevet

Du høres iallefall mer gravid ut enn meg :) Med tanke på kvalme og oppblåsthet ol. Skulle ønske jeg også hadde noe av dette - da det kunne gitt meg mere håp x) Nå er jeg egentlig bare irritert fordi dette ikke går noen vei :P

Men får se hva legen sier til uka :) Satser på at en blodprøve gir meg det endelige svaret :)

Og masse lykke til til deg også :D Satser på at det er noe i de plagene :)

Skrevet

Ja ikke vet jeg :P bare å ha is i magen å vente å se ;)

blir nåkk lege på meg også om det ikke er no i løpet av neste uke :)

mhm, det håper jeg også :D Må få høre hvordan d går hos legen :)

Skrevet

Ja :) tenker at jeg ringer imorgen og bestiller time. Begynte plutselig å kjenne meg en anelse kvalm, men det er garantert innbildning x) Kjenner at jeg blir litt flau over hvor mye kroppen min kan innbilde seg :P

Må få høre hvordan det går videre med deg også :D

Skrevet

Ja samme her, å uansett hvor mye jeg prøve å la være å tenke på det så går det ikke :S huff, men i starten så hadde jeg 10 ganger så mye smerte i magen enn jeg har nå.. nå er det bare litt i blant, å di kvalme tokten mine kommer og går.. Men som du sier, man kan innbille seg alt mulig når man vill.

Typen min er så redd for meg, siden jeg har vondt å ikke får noe sikkeli svar på testene.. han er sikkeli søt da, er godt å vite at han bryr seg så mye akk nå når jeg er i denne situasjonen :)

Ja, klart det :D huff, vet ikke om jeg tørr å ta test enda, er så redd for å bli skuffet igjenn..

har sett at det er mange som ikke tester positivt før di er oppi 30 dager over IKM :S

Skrevet

Oj - 30 dager over IKM :o

Huff - nå blir jeg jo bare enda mere positiv - krysser fingrene for at det bare tar tid :)

Men så har jeg jo også lest at noen faktisk har vært gravid selv om blodprøven hos legen var negativ! Det er jo litt urovekkende, da.. Men satser på at det legen sier er det riktige :)

Skrevet

mhm, du er ikke alene om det.. Men er vist veldig normalt å ha sen HCG, så vi kan håpe på at det er d som er probleme ;) Synes d er så rart for jeg har sluttet på pillene for ca 2 år siden, å etter en stund så fikk jeg regelmessig.. Dette har ikje skjedd siden at den ikke dukker opp på 10 dager :o mye man ikke skal forstå når det kommer til kroppen.

Å såpass ja :S Ja, di har som regel rett så det ville jeg også ha gjort ;)

skal komme meg på apoteket i morgen når jeg våkner ;) tror ikke jeg blir å klare å vente så mange dager til.. Bare må ta 1 til test før jeg setter meg på ventebenken igjen ;D

Skrevet

Hehe :) Skjønner deg veldig godt der ;) Jeg gikk hen og kjøpte masse billigtester fra nett, så har fullt opp i skapet :P

Men får virkelig håpe at vi får svar snart - er så nervepirrende å gå og vente så lenge ...

Du må forresten fortelle meg resultatet av testen imorgen ^^ Krysser fingrene :)

Skrevet

Skal prøve å holle meg til Tirsdags morgen, for må på jobb i morra.. så det blir bare å kjøpe test før jobb :) kansje man kjører på med 1 test på kvelden også vist jeg blir veldig nysgjerrig :P

Krysser å fingrene for åss begge 2 :D

Skrevet

Jeg skulle hatt mensen den 24 april, og enda ikke fått den.. 4 negative tester bak meg, så skal prøve på enda en denne uken. Har blødd minimalt, altså, en gang på do, ferdig, liksom. Så nå begynner jeg å bli litt bekymret, snart 1 måned siden jeg skulle hatt den.. Om det dukker opp en negativ test til nå, så må jeg få utredning, dette er uholdbart. :/

Skrevet

Jeg hadde også en liten blødning - eller, vil vel ikke kalle det en blødning engang (det er snakk om noen drååååper blod), og det er vel 1 1/2 uke siden ..

Har fått meg time hos legen på fredag - så krysser fingrene for at han vet hva som skjer^^

Krysser fingrene for at du bare har lavt hcg-nivå, og at det tar seg opp snart, slik at det stråler positivt mot deg ;)

Masse lykke til! :D

Skrevet

Di blødningen kan evt være festeblødning.. :) har ikke hatt noe blødninger i det hele tatt.. Men har en rar følelse i magen, som ikke kan beskrives.. Små kribling. hmmm.. Kan være så mye..

Det er noen som sier det at om man er gravid å det er jente produseres hcg seinere.. Men det er sikkert individuelt fra person til person å svangersakp..

Så bra at du har fått deg legetime ;) Skal krysse alt jeg har for deg :D Skjer det ikke noe fram til Torsdagen, ringer jeg også legen :)

Skrevet

Hmm -- så det produseres hcg seinere om det er jente? Det stemmer iallefall med når vi hadde samleie siste gang i forhold til eggløsning (det sies jo at de X-sædcellene svømmer saktere, men lever lengre enn Y)..

Kjenner at det tennes et lite håp her - huff, kanskje ikke så veldig bra, men men :P

Passet søskenbarnet mitt idag (han er 1 1/2 år), og herremin for en nydelig unge! Har man ikke babylyst fra før, så får man det iallefall når man er sammen med ham! Og det hjelper vel heller ikke at jeg jobber i en barnehage på småbarnsavdeling .. - Jo, jeg er vel spesielt utsatt for babylyst-basillen :P

Gleder meg til å høre hvordan det går videre meg deg også pusiikatta :) blir spennende fremover :)

Skrevet

Har bare hørt det :) hvem som vet :P

Fikk foresten tante rød i dag, så er ikke noe spire i meg tror jeg :P Kan vist nåkk ikke være for sikkert med det heller.. leste at man kan ha mensen di første mnd selv om man er gravid..

Det er til å bli gal av, alt som står på nettet.. :P

Men papilion91, Jeg krysser fremdeles alt for deg å håper du er så heldig å ha fått en spire :D

Skrevet

Sant det - kanskje lurt å ta en test om noen dager bare for å være på den sikre siden :)

Tok enda en test idag, jeg :P Bare for å sjekke, men fortsatt negativt svar - får se hva legen sier, og tror jeg stoler på at om han mener det ikke er noe der, så er det ikke det :P Orker ikke å pine meg selv lengre x) Heh ..

Men får håpe du får positiv test i neste pp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...