SolRikke Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 er det flere som har strekkmerkene fra helvete?? Fader ass, de bare kommer mer og mer! Er 38 uker nå, og har snart strekkmerker over hele låret, vi snakker på siden, på innsiden, på forsiden, og nede ved knærne... Jeg aner ikke hva jeg skal tenke om dette, det forsvinner jo ikke etterpå! Herregud, jeg som hadde så pene bein før!! Hva tenker dere, er det noe man kan gjøre for å bli kvitt disse merkene i ettertid, uten å måtte ta laser 5-6 ganger? Huff, føler meg bare feit og full av strekkmerker... og cellulittene har også beæret meg med sin ankomst.... er lov å klage litt på slutten, ikke sant? Er bare så redd for at jeg alltid komme til å føle meg sånn, og ikke sette pris på babygutten som kommer... huff.
fru H Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er tredjegangs og etter begge de to første har jeg sluppet unna men et par streker rundt navlen. Gjett om jeg fikk sjokk da jeg plutselig nå så at hele undersiden av magen er full av strekkmerker. Begynte bare å gråte. Ser helt jævlig ut (sorry språket) Kjempe festlig 13dager til termin....
SolRikke Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 ja dette er ikke gøy altså! Jeg kommer ALDRI til å få tilbake den spretne pene rumpa med de lekre beina ever again! og jeg er ikke 30 engang, nei å nei. Godt jeg har en mann som elsker meg! hehe, spørs bare hvor lenge... hahha Vi får gå med hudfarga tights resten av livet, for å skjule merkene! :s
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jepp, her har vi verdenkartet på magen gitt:) fikk etter førstemann.. Fikk ikke noe denne gangen men var ikke så mange steder p ta av hehe.. Men det går bra, jeg har lært meg å leve med de.. Er ikke 30 enda jeg hel.. Prøver bare å ikke irriterer meg over de for da blir man lett deprimert.. Men mellom nr 1 og nr 2 så tenkte jeg ikke på de i det hele tatt.. Gikk i bikini og koste meg:) Premien er jo barna så får tenke på det:)
*nr4isommer* Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 jeg var 23 da jeg fikk nr 1. nå er jeg 27 og nr 4 kommer straks. min kjære ble sammen med en spretten jente fra topp til tå som trente 3 økter om dagen. jeg var blandt de jentene som faktisk var fornøyd med meg selv:-) da jeg hadde født nr 1 hadde jeg lagt på meg 30 kg, strekkmerker på mage og rumpe, litt på lår. Trodde jeg ville ta av alle kg fort siden jeg var så sprek og godt trent. MEN neji da, det skjedde ikke. hunden på megen var blitt ødelagt og jeg må legges under kniven for å ikke ha den løse huden som henger på magen:-( jeg viser meg ikke uten klær og går ikke å bader med ungene:-( da jeg akkurat hadde føst nr 2 var nr1 12 mnd og vi dro til stranden for det var sååå varmt, jeg hadde da på meg shorts og en singlet jeg brettet opp på magen etter MYE 1-2-3 telling for å tørre. Da jeg da sto i sjøen med min 1 åring var det en jente på ca 6 år som klarte å bemerke det å si høyt til moren sin, se mamma, se den rare magen!!! ja etter det har jeg ALDRI vist meg. Gleder meg sååå til å få fikset på både mage og pupper. Kommer til å gjøre det denne gangen nå etter nr 4 og kg er kommet noelunde av. gleder meg sååååååå til å få tilbake litt av meg selv. men strekkmerkene legger jeg mindre og mindre merke til, de blekner og man blir vandt til de. men kiiipt, å ja det er det. men så på de nyyydelige vidunderene som kommer ut da, vi er jo super heldige som får dem:-)
Peispå! Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Hiver meg med på denne tråden jeg også.. Etter nr 1, fikk jeg noen strekkmerker den siste uka før fødselen. Denne gangen har jeg kjent nesten daglig at magen revner...ugh!! Begynte vel rundt uke 30, så må si at da føltes ukene frem til fødsel veeeeeldig lange. Mistet 2 ganger i MA før lillebror klorte seg fast, og sier høyt til meg selv hver gang jeg ser magen i speilet, at jeg ikke har lov til å klage, Dette har du kjempet for!! Men, inni meg hvisker jeg også at, "fader meg, du skylder meg en ny mage når du er ny-rik og konfirmert" Hi,hi,hi
MilliMolli Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Får nesten svettebyge av å lese. Enkelte får strekkmerker mer enn andre, gravid eller ikke gravid. Forstår det slik at dere som skriver her har fått strekkmerker i forb. med graviditet, naturligste ting i verden. Er redd for at en ikke skal sette pris på lille babyen som kommer fordi kroppen har forandret seg? Har ikke ord... Vær stolt av at dere har satt et nytt liv til verden!!!
fru H Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Men kjære deg, det har da ingenting med å sette pris på babyen som kommer å gjøre. Det må da vel være lov til å være litt frustrert over at kroppen forandrer seg, uten at det skal tolkes som at man setter mindre pris på babyen som "ødelegger" kroppen. Ærlig talt som ting blir overanalysert her inne altså. Tror ikke det er en eneste her som ville ha byttet bort babyen for å få strekkmerkene bort igjen. Alikevel tror jeg de fleste heller vil ha en mage uten strekkmerker enn en med, selv om man er stolt over å ha satt barn til verden
håperpåvinterbarn Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 jeg vil ikke kalle dem strekkmerker fra helvete, men de er definitivt ikke så vakre Kun på undersiden av brystene foreløpig (men er bare i uke 35 enda). Undersiden av bryster seg rimelig spraglete ut..hehe..men, jeg trøster meg med at jeg fikk strekkmerker på puppene da jeg var 16-17 år og de er nå hvite og ikke så synlige lenger. gleder meg til å se snupps, og jeg håper håper håper jeg ikke får så mange flere strekkmerker!!!
SolRikke Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2011 godt jeg ikke er den eneste, og jeg vet jeg var skikkelig nedfor når jeg startet denne tråden. Er noe med selvfølelsen, ikke sant. jeg gleder meg så syyykt mye til gutten min kommer ut, til å få se han og høre han snakke - det er noe eget. Og strekkmerkene er nok det siste jeg tenker på da! Hehe. Jeg er utrolig stolt over å kunne skape liv, og merkene kroppen min får, er vel bare beviset på min fruktbarhet...
økln Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Jeg fikk mine første i uke 31... Det var så vidt de var synlige, likevel gråt jeg. Så, i løpet av en uke var HELE nedere del av magen sprukket opp. Jeg gråt og gråt, noe så urettferdig!. Nå er jeg 35 uker på vei.. Har ikke kommet så mange flere, så håpet er at det stagnerer, selv om jeg tviler.. Men gjett om jeg skal ha laser!!
min<3 Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har hørt at strekkmerker sitter dypt inn i huden og at det ofte er arvelig/genetisk hvor mange man får. Men jeg deler alikevel et tips jeg har fått med dere. Jeg har ikke fått noen enda og er 37+4 i dag. Hver morgen og kveld smører jeg meg med en krem som inneholder jojoba og rose. Den er fra et merke som heter kremfresh hvor alle ingredienser de bruker i produktene sine er helt naturlige og kan spises. Rose er er med på og bedre elasiteten i huden og hjelper huden og trekke seg tilbake etterpå.
Mamman til Sofia:-) Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Hei Vet akkurat hvprdan du har det:( Har fått strekkmerker på innsiden, utsiden og på siden av lårene og ja helt ned til knærne... Nå har det også kommet på "håndtakene" Har alltid fått skryt for fine lange bein og vært veldig fornøyd med de, men nå tør jeg ikke gå i shorts lenger.... Håper virkelig de bare forsvinner.....
Kanelbulle Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Jag var också rädd för streckmärken eftersom jag fick MASSOR i tonåren, men är nu i vecka 37 och har inte fått ett enda. Vet inte om det har bidratt men jag har varit nitisk med att smörja med Bio-Oil två gånger om dagen. Oljan ska också hjälpa mot nya streckmärken. Här finns den att få tag till et ok pris; http://www.feelunique.com/p/Bio-Oil-60ml Skadar väl inte att försöka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå