mamma til s@lma Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei alle prøvere ! Nå er det veldig lenge siden jeg har vært aktiv ( skrevet noe )her, men har vært innom regelmessig og fulgt litt med. Er det noen som vet når egentlig er det begynner å være farlig å utsette kroppen på virkning av medisiner, røntgen stråler , alkohol og alt det som gravide bør unngå ? Er det fra det første øyeblikket når egget ble befruktet, eller fra det har festet seg ? Det går jo litt tid før det blir noe blodforbindelse mellom kroppen og fosteranlegget, så jeg ville tro ( uten å vite det sikkert ) at medisiner og alkohol er ikke skadelige i de aller første dagene mellom befruktning til det fester seg.. men røntgen da ? Er nå i midten av syklus og eggløsning skal være nå denne helgen og det kjennes faktisk sånn ut, men så var jeg nødt til å trekke en tann , og da måtte det både bedøvelse og 2 røntgen bilder til da.. i tilfelle egget er allerede befruktet, kan det ha tatt skade av disse 2 bilder da ? Det er jo noe annet enn når det trengs blodtilførsel. Takknemlig hvis noen gidder å svare !
lillyanda Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Hei Tror ikke du skal være redd for det. Dagens røntgenståler er svakere enn de var før. Allikevel så pleier ikke tannleger å ta rtg ved graviditet. Det er mest for å utelukke hvis noe går galt. Det er mye mer stråling oppe i et fly. Så vær ikke redd . Det var viktigere å få ut tannen.Håper spiren sitter og gjør den ikke det er det ikke rtg. som har skylden.
snuppo Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 er man til tannlegen sår man en kappe over overkroppen om man er gravid, eller har mistanke
mamma til s@lma Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2011 Takker for begge svar Jeg har aldri før fått tilbudd om å få dekket kroppen med bly-kåpe under tannlegebesøk, ingen andre som jeg kjenner heller. Det er vel først og fremst til selve tannlege , i tilfelle han hun må stå ved pasienten av en eller annen grunn. De pleier derimot å spørre om du er gravid, men det kan jeg vel ikke vite ennå, som sagt foreløpig bare eggløsning i gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå