Mamma til to guttegull Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Vår lille gutt på 10 mndr blir helt hysterisk når han blir puttet i seng. Dette er noe som startet for 3-4 dager siden. Han har ligget på sitt eget rom i flere mndr nå og det har gått helt fint, men de siste dagene har vært et mareritt. Først var det legging på kvelden som var vanskelig og daglegging gikk helt fint. Nå slår han seg vrang uansett når på døgnet han blir lagt. Sist lørdag kom vi hjem etter en uke i syden. Da hadde han sovet i reiseseng ved fotenden av vår seng. Han sov fint i sin egen seng da vi kom hjem - de første dagene. Han ligger i en sprinkelseng som ble justert ned, slik at han ligger lavt, på mandag. Han sov fint både natt og dag på tirsdag og onsdag. Torsdag kveld da han skulle legge seg, ble det skrik og skrål, og nå har det slått seg over på dagsovingen også. Er han det "bare" testing av grenser eller kan han være redd? Jeg tror jo helst det første, men vil gjerne høre hva dere andre mener og tror ...
Mamma til to guttegull Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 22. mai 2011 Og også tips til hvordan dette kan snus slik at han kan legge seg uten noen problemer ...
mselisam Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Har haft precis samma problem med min jente på 10,5 mån. Hon sov tidigare jättebra men runt 10 mån började hon få svårt att somna och hon liksom slår omkring sig, kliar sig i ansiktet, skriker, sparkar... som att hon försöker hålla sig vaken och vägrar att slappna av. I denna åldern är det ju vanligt att de blir mycket mer mammiga/pappiga och är rädda för att bli övergivna. Efter att ha provat lite olika grejer har jag insett att det enda som fungerar på vår jente är att hon får somna nära en, i knät, eller att man ligger bredvid henne en stund tills hon somnar och sedan flyttar över henne till hennes egen säng. Bara man håller henne bestämt så att hon inte kan sprattla så mycket. Hon blir lugn väldigt fort, verkar som man måste hjälpa till att lugna ner henne. Sen säger ju detta emot alla råd om att de ska somna i sin egen säng, men kommer ju inte hålla på såhär för alltid men det är en känslig period så det går över. Vet ju inte om detta fungerar för er men värt ett försök af
....mammatilto... :))) Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Kan være han har fått ørebetennelse. Får når man legger barn ned i sengen så får de et slags trykk i ørene, og vist det gjør vondt så kan det være ørene. Jeg hadde uansett ringt fastlegen og fått det sjekka. Lykketil
Livsnytermamma Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Så vittig du skriver det, min sønn har vært på akkurat samme måte.. Ringte faktisk til legevakta når han holdt på, men da sa de det at så lenge han var god i allmenntilstand og ikke hadde feber så var han nok rett og slett begynt å være utspekulert.! Og det stemte, når jeg fikk den bekreftelsen fra de så 'pinte' jeg han når han skulle ha formiddagsluren sin, og etter det så gikk det så det suste. På kveldene våknet han alltid rundt i ellevetida og hylgrein, jeg tok opp og trøstet og nærmet jeg meg senga ble han stiv som en stokk og hylgrein. Skikkelig krokodille tårer. Når jeg har nevnt det til andre og lest litt i etterkant så er det ganske normalt når de begynner å bevege seg mer rundt, akkurat som at de får en slags separasjonsangst.. Min sønn var forresten 9 1/2 måned når han holdt på, og er rett over 10 nå. Går som en drøm. Lykke til.
Livsnytermamma Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Med 'pining' så lot jeg han grine i fire fem min før jeg gikk inn, tilbød vann og sutt og gikk ut. Til slutt skjønte han at det faktisk var ok og legge seg. Men var konsekvent, sa ingenting, ingen dulling, bare vann og sutt og gikk rolig ut igjen. Ang ørene så har min lille vært veldig plaget av det, og det ble ikke godt på en stund ettersom vi gikk på babysvømming før vi oppdaget det som gjorde at det satt litt ekstra godt. Men typisk for øreverk er at de sover godt til å begynne med, før de våkner etter noen timer når trykket har bygget seg opp. Hadde han hatt så vondt i ørene når du la han ned så hadde du garantert merket noe på tilstanden også på dagen. Mer sutring, ikke spise osv. Nå sier ikke jeg at du ikke burde sjekke hos legen altså, men er nok ikke farlig å ha litt is i magen heller så lenge ikke symptomene og tilstanden er unormal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå