Gå til innhold

Utslett i ansiktet på 5 uker gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått utslett/kviser i ansiktet. Helsesøster sa det var hormonutslett. Hva kan jeg gjøre for at dette skal gå bort/bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.. Det er som helsesøster sa hormonelt og det eneste som hjelper er å la det gå sin gang. Det varer oftest rundt 1 mnd.. Om huden blir tørr kan du smøre med fet parfymefri krem, men kvisene må du la være...

Skrevet

Hørt at noen smører Acreme på og at det da blir bedre, stemmer det? Huden er jo veldig tørr så kanskje best å fukte huden litt?

Han klorer seg en del i ansiktet når han våkner opp og da går det noen ganger hull på disse kvisene. Gjør dette at det bare blir verre, evt arr? Håper ikke det.. Takk for svar, ikke lett å være førstegangs når det er såå mange ting å tenke på!

Skrevet

mini hadde masse hormonutslett. Det varte ca 1 mnd. Jeg smurte med aderma, og hun har ingen arr.

Skrevet

Det går over etter en stund, men følg med på om kvisene bli betente. Altså hvite i midten og røde rundt. Da kan du ta brulidine på en qtips og dytte på, fikk råd om dette fra HS og den var borte samme dag. Evt få HS til å se på om det er en kvise eller to du synes er "stygg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...