cv281 Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Føler meg litt stusselig og litt tom. I prøveperiode nr 3 fikk jeg plutelig stooore smerter i magen. Jeg tenkte NEI, mens igjen. Jaja, på an`igjen neste mnd men smerten og mens ville ikke gi seg. Det gikk 2 uker før jeg kom meg til legen. Etter en liten samtale med legen, mente vi begge at det var en spire som ikke spirte lenger. Legen tok underlivsundersøkelse på meg. Han ble litt urolig og spurte meg om jeg hadde hatt andre plager i det siste i forbindelse med underlivet. Jeg svarte som sant var at det kunne hende at det var litt smerter med samleie, men ikke noe som var nevneverdi vondt, samt at jeg hadde litt mer utflod enn det jeg har hatt tidligere. Det vil si dette med utflod hadde vart i nærmere 2 år. Legen tok celleprøver og foreslo en klamydia test. Klamydia test ? Min samboer og jeg har vært sammen i snart 2 og et halvt år så klamydia kunne det ikke være tenkte jeg med meg. Men jeg gikk villig med på å la meg teste. Som dere forstår av overskiften ble altså klamydia testen positiv. Brevet kom i posten og det kom som ett STORT sjokk!! mange tanker, hadde samboern min vært utro? hva skjer ? jeg som trodde vi hadde det sååå utrolig godt i sammen... stemte ikke dette ? hva var det jeg ikke sååå?! Vel, samboeren min kom hjem fra jobb og vi satt oss ned for å snakke sammen. Jeg viste han brevet, og han ble veldig alvorlig. Off, dette er min feil sier han med det samme... HÆ, panikken gikk gjennom kroppen... Så forteller han at før han traff meg hadde han et mindre seriøst forhold med ei jente som etter at han hadde endt forhold hadde sendt melding med beskjed om at hun hadde fått klamydia og at han burde sjekke seg. Min samboer gikk aldri til legen. Hvorfor skulle han, han hadde jo ingen plager. (det at han ikke gikk til legen er en anne sak og går ikke nermere inn på det her) Så altså. vi har begge hatt klamydia i over 2 år... nå frykter jeg at vi ikke kan få barn... Vi nærmer oss begge snart 30 år. Jeg har en datter fra før på snart 8 år. Samboeren min var sammen med ei jente i 5 år,, hun ble gravid, men hun ville ikke mer og tok abort.. Så med dette vet vi at vi begge er fruktbare. Dette ble ett langt innlegg, men det jeg lurer på er om noen har erfaring med noe lignende ?? Etter 2 mnd opphold med prøving er vi nå i gang igjen, men er redd at vi ikke kan få barn... Jeg vet det kan gå godt også, men frykter det værste ...
sandramedhjertetihånden Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 hei! jeg har ikke egen erfaring, men venninna mi hadde klamydia i ett år uten at hun visste om det. når hun mange år senere skulle begynne å få barn, så gikk det ikke. det viste seg at hun hadde fått tette eggledere av å ha klamydia. sikkert verdt å sjekk opp litt!
cv281 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Takk for svar! Vet du om dette gir utslag på el-test.. tenker hvis de er tette kan vel ikke en slik test bli positiv, eller ? (ikke helt inni dette ) Og sist men ikke minst, kan dette fikses ?
sandramedhjertetihånden Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 jeg tror at testen kan bli positiv uansett, for kroppen lager jo egg og det er det testen merker, ikke om egglederne er tette! men ja, det kan fikses, venninna mi hadde en laproskapi, som er en kikkhullsoperasjon, tror dette er en veldig vanlig prosedyre. du bør kontakte legen din/ gynekolog for å få vite fremgangen. venninna mi ble iallefall operert på rikshospitalet.
sandramedhjertetihånden Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 hehe skrev feil.det heter lapraskopi!
cv281 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2011 Takk igjen:-) jeg får ringe legen I morgen !
cv281 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2011 Fkk endelig tak i fastlegen min på fredag. Han ville ikke starte utredning før det var gått 1 år til tross for uviten klamydia smittet i 2 år... han mente at sjansen var god for at jeg/ vi kan bli gravide. Så jeg krysser fingrene og satser på at legen har rett.... med det hopper vi til køys.. hehe
Stolt mamma og englemamma Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 hei.. Eg har erfaring med dette.. Historien din minner meg litt om våres Vi hadde vert sammen i litt over 2år.. og prøvd i ca 6mnd. Eg følte at det var noe galt med meg og reiste derfor til en privatlege som tok gyn. undersøkelse på meg. Fant ikke noe gale men tok en klamydia test. som viste seg å være positiv!!! :S Da hadde vi hatt det i over 2 år og eg ble veldig bekymret! Men! Vi fortsatte prøvingen og noen knappe mnd (kanskje 2) så var eg gravid Håper det kan berolige deg litt.. Det kan gå bra selv om du har hatt det så lenge!
cv281 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2011 Tusen takk for ett positivt innlegg! Kjenner jeg ble utrolig glad, jeg har liksom sett veldig negativt på.situasjonen frem til nå..... Men ser jo at ting fort kan gå godt også :-D kjenner rett og slett en liten lettelse:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå