Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Min svigermor vil gjerne sponse oss med 25000 kr, veldi snillt av henne og vi ble selvsagt veldi glade for det;) Men hun driver og blander seg borti det meste: Hvem vi skal be: Jeg har kun 2 søskenbarn og dissMine vil jeg gjerne be da jeg er veldi gode venner med begge 2 og har utrolig god kontakt med dem. jeg har en liten familie og har kun 1 onkel, tante og de 2 søskenbarna mine. Men svigermor menter at det blir kjempeurettferdig om min samboer da ikke kan invitere ALLE sine søskenbarn, han har over 15 stykk de er alle mye eldre enn oss og han har liten eller ingen kontakt med dem. Men svigermor mener alltså at hvis vi ikke invitere alle hans søskenbarn så kan jeg heller ikke inviter mine 2.. Jeg syns mendelson ( den sangen man vanligvis går opp kirkegulvet til) er utrolig stygg. Så både jeg og min mann (han liker heller ikke den melodien) vil ha en annen sang, men da begynnte svigermor og protestere vilt og mente at det ikke gikk ann og at det ville være flaut og pinlig om vi valgte enn annen sang... Hva vi skal spise; Vi har lyst og ha koldtbor, det er enkelt og vi kan lage mye av maten selv for og holde kostnadene nede...Men det var slettes ikke godt nok og vi fikk beskjed om om at vi bare har med og ha varm middag... Så hva gjør vi???
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 hadde takket nei til pengene og bedt svigermor holde meningene sine for seg selv om hun ønsker å bli invitert i bryllupet
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Sier at dere vil gjøre dette på deres måte og heller overraske henne med resultatet, hun får ikke vite noenting før hun er der og opplever bryllupet. Dere vil ikke diskuterer bryllupet med henne eller andre i familien lenger. Synes hun det er urettferdig sier dere nei takk til pengegaven. Vi involverte ikke hverken foreldre eller svigerforeldre i planene i det hele tatt, de visste ikke at vi skulle gifte oss en gang før vi faktisk gjorde det Men vi betalte alt selv da.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Hadde spurt henne om hun veit hvem sitt bryllup det er,siden det tydeligvis er uklart for henne...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Mine blandet seg ikke inn i det hele tatt. (ikke fikk vi noe støtte fra dem heller..) Foreldrene mine betalte middagen og alt av drikke, og eneste mamma blandet seg inn var når jeg var litt reservert med hvor mye påfyll man skulle ha under middagen, hun mente at folk måtte da ha vin i glassene sine. Snille mammaen og pappaen min!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Lot verken foreldre eller svigerforeldre bestemme noe som helst. Det var min mann`s og mitt bryllup, og vi planla dagen slik vi ønsket den. Når det er sagt, så er jeg enig med svigermoren din i en ting; Jeg hadde også reagert om dine søskenbarn ble bedt og ikke hans. Enten setter en grensen ved onkler/tanter eller en annen naturlig grense. Men det er unaturlig å skille mellom din og hans familie. Men alt i alt, deres dag = deres ønsker. Men mulig dere burde returnere pengene til svigermor...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Hva er egentlig rart med at hun velger å be sine TO søskenbarn 15:41? Hun sier jo at hun har et nært forhold til dem og da blir det vel naturlig å invitere dem i bryllupet på lik linje med andre vennner man har! Jeg har selv to søskenbarn som er selvsagte gjester i bryllupet vårt fordi vi ikke bare er søskenbarn men også gode venner! Tanken på at vi da også må be hans søskenbarn som han ikke har noe å gjøre med har ikke streifet meg en gang. Det henger jo ikke på greip.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Syns ikke det er noe å reagere så voldsomt på ift til søskenbarn. Hadde vi skullet ha bryllupsfest hadde ingen av mine søskenbarn blitt bedt, mens noen (ikke alle) av min manns søskenbarn hadde blitt det. Det har med at jeg har null kontakt med mine, og at min mann er veldig nær noen av sine. Syns ikke det er noe problem. Angående middagen, så er det da vitterlig deres bryllup. Og det samme gjelder forøvrig musikken i kirka. Ville bedt din kommende mann ta en prat med sin mor og sagt at dere er takknemlige for pengestøtten, men at det ikke følger noen medbestemmelsesrett med dem. Godtar hun det ikke, så ville jeg gitt pengene tilbake. Ikke la mennesket styre dagen deres ihvertfall! Vi gifta oss i hemmelighet, og svigermor ble så hysterisk da vi fortalte det, at det er det jeg husker best ifra dagen.. Blir så provosert over at familiemedlemmer ikke kan respektere andres ønsker for sin store dag - uansett hvordan man velger å gjennomføre den!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Svigerforeldrene mine betalte for hele sullamitten:S Og de blandet seg ikke noe særlig. Svigermor kom med tips, kanskje, men jeg fikk bestemme alt og det ble fullt og helt mitt (vårt:P) bryllup:) Ordningen var at jeg eller vi handlet inn det vi skulle ha og svigerfar fikk kvitteringen... Veldig takknemnlig for at vi kunne gjøre det sånn, for det ble et nydelig bryllup, helt perfekt:)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Gi svigermor beskjed om at det er greitt at hun kommer med innspill og ønsker og at dere vil ta dem opp til vurdering, men kan ikke love at alt blir tatt til følge. Si også at dere setter pris på pengestøtten, men at dersom den kommer med forbehold om at hun får bestemmelsesrett, takker dere nei. Hold en hyggelig, men bestemt Tone. Jeg måtte sette min mor forsiktig på plass på den måten da vi giftet oss. Det er nok ikke vondt ment, men kanskje lett for dem å la seg rive med litt for mye.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Det var jeg som ordnet bryllupet vårt og det falt meg ikke inn å diskutere noen av avgjørelsene med andre. De ble invitert og ferdig med det. Hvorfor diskuterer du bryllups planene med andre?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Har vært i tre bryllup til min kommende kone's søsken. Et var på en annen kant av landet, et annet i en annen by, og det siste der hun kom mer fra. De to første kunne hun ikke gjøre noe med. Det siste bryllupet ødela hun fullstendig. Blandet seg inn i alt og alle, og sørget for en muggen stemning. Nå skal jeg snart forhåpentlig gifte meg med min tilkommende (høygravide ) forlovede. Det skjer i så fall etter termin. JEG har bestemt meg, og forloveden min er veldig enig i dette, basert på siste bryllup, at min kommende svigermor får en innbydelse punktum. Blander hun seg inn i avviklingen vil hun får marsjordre. Med en gang! Det er ikke svigermors store dag, men den til forloveden min , og vår lille, og meg. Det tillates ikke ødelagt av en svigermor med markeringsbehov...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå