Gå til innhold

Vogn.... Nok en gang. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner virkelig ikke hvilken vogn vi skal kjøpe denne gangen. Finner ingen som jeg liker, enten er de for små, for tunge eller faller ikke helt i smak. Venter nr 3 og har 40 dager igjen, så vil gjerne ha det på plass snart. Forrige gang hadde jeg Teutonia Yk2 (eller noe), og var kjempefornøyd med den. Liker stilen og syns det var praktisk med mykbag i førsten og deretter kunne bruke den som sportsvogn. Men den produseres ikke lenger så vidt jeg vet, og de som er til salgs brukte er enten ganske slitte eller på en annen kant av landet.

Kan noen gi meg noen vogntips! Hvilken vogn skal du ha??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve meg på easywalker qtro, det er den vogna som kommer nærmest mine ønsker -eneste minus er at sittedelen kun er forover. Vil ha svingbare forhjul, og ønsker 4 hjul, ikke 3, synes denne virker litt mer robust enn f.eks. brio go. Har ikke fått den i hus enda da, så kan ikke si noe enda! Lykke til :)

Skrevet

Har emmaljunga nitro city... lik city cross, bare med svingbare jul foran.

Skrevet

Har emmaljunga Edge duo og er veldig fornøyd med den. Liker at den varer så lenge og samtidig har deilig dypbag. Fint at både dypdel og sportsdel kan snus. Liker at den har ventiler i bunnen for sirkulasjon om sommeren og at dypdelen har løftestropper og vuggefunksjon. Og god plass under.

Skrevet

Titter bare innom, men ville anbefale deg sportstrilla/reisetrilla til simo. Kjøpte den her om dagen, og er veldig fornøyd. Smart lomme bak, og man kan kjøpe mykbagg å sette oppi, så man kan bruke den fra 0-4 år. 4 hjul, og de forran er svingbare. Og ikke minst, så er den veldig romslig, som de fleste trillene ikke er. Her får du plass til vinterpose. Veier bare 10 kg. Eneste minus vil jeg si er liten handlekurv under, og at du ikke kan snu innsatsen mot deg. Men det kan man nesten ikke på noen av trillene med svingbare hjul. Tror jeg fant 2 vongner som det gikk på, og de var små og og litt for spesielle for min smak.

Hihi, skulle neste tro jeg solgte slike vongner selv:p

Billig er den også, 2800 kr + 1000 kr for mykbagg. Følger med regntrekk og vintrekk.

Håper du finner en du liker!

Skrevet

Vi har brio go 2011 modell, veldig fornøyd med den. En drøm å trille!:) Har til no kun prøvd sportsdelen og den er suuper! God fjæring, stabil og lett. Stort pluss at man kan snu sittedelen. Ser fram til å ta i bruk bagen i august. Ser for meg at den er like fantastisk ;)

Stor og god bag syns eg, får plass til voksipose og alt :)

Like god på grus, ulendt terreng og på snø som den er på vanlig asfalt, sjølv om hjula er svingbare :) (dei kan låsast om nødvendig)

Ei vogn eg virkelig kan anbefale!:)

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg Easywalker Qtro. Den landa vi på etter masse vurderinger. Den tilfredstiller alle våre krav, bortsett fra at det ikke er vendbar sittedel. Men det løser vi vet at vi kjøper en Emmaljunga City cross når han skal begynne med sportsdel, som senere blir sovevogn i barnehagen.

EW Qtro har egenskapene til en trehjuling, men stabiliteten til en firehjuling, er lett å trille og har stor og god bag, som kan brukes lenge. Jeg syns du skal sjekke den ut:)

Skrevet

Har bugaboo cameleon og er utrolig fornøyd. Lett og enkel og har masse kult ekstrautrstyr slik at man kan bruke vogna lenge og til søsken etterhvert, god med søskenbrett. Ellers liker jeg at man lett kan bytte sete fra foroverlent og bakoverlendt.

Skrevet

Jeg hadde også Teutonia Y2k sist, og har denne gangen valgt TFK Joggster III. Man kan velge soft eller hard bag til denne, og om man vil ha svingbart hjul så er det TFK Twist. Jeg var så fornøyd med Teutonia-vogna at jeg har kjøpt ei som jeg synes ligner mest mulig:) Håper jeg blir lige fornøyd med den!

Skrevet

Så flott å se at flere velger E qutro:0)

Hadde den oppe i forrige uke for å trene på den litt, litt har var den på visse punkter. Men ja bagdelen er stor og har hørt at feks moutain buggy er utrolig liten og man må fort gå over til sportsdelen.

Men kan man ikke bruke sportsdelen til qutro i barnehagen?

Skrevet

Teutonis Spirit S3 som kombivogn med mykbag hadde jeg til nr 1 og den ligner veldig på Y2K. Den selges fortsatt, for eksempel hos Lilleprinsen.no

Skrevet

nå fikk jeg også lyst på easywalker! har ikke sett disse vognene i butikkene her omkring, men ser ut som den har alt jeg er ute etter :) men: hva koster de? og tar de mye plass sammenlagt?

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste Emmaljunga combi duo. Det har stor og god dypbag, sportsdelen kan brukes til barnet ikke lenger bruker vogn og du kan i tillegg kjøpe en mykbag som heter quadrolift som er 4 i 1. Det er mykbag for nyfødt, det er vinterpose for sportsdelen, sittepute med vendbart trekk for sommer og vinter for sportsdelen. Jeg er hvertfall superfornøyd med min;) Har også 3 venninner som har samme vognen og er knallfornøyde alle sammen.

Skrevet

Den tar ikke så mye plass, nå ligger som sagt våres sammenpakket i en pram pack så den ikke er i veien.

Vi kjøpte vår på babyshop, men har ikke sett den noen andre steder.

Mange som oxo bestiller direkte fra produsenten i nederland.

Skrevet

Mine kriterier for valg av vogn er:

- Vendbar sittedel (absolutt et must for meg)

- Lett å trille

- Liten sammenlagt

- Romslig bag

- Kompatibel med bilstol

Da var det ikke mange å velge mellom!

Endte opp med en Bugaboo Cameleon, den ser super ut og jeg gleder meg til å begynne å bruke den! :)

Skrevet

Hva med noen av de andre teutonia vognene? Masse fine design og farger på dem nå! Jeg har selv teutonia prestige og er superfornøyd. Kan brukes med både hard og mykbag, vendbart håndtak slik at man kan ha barnet både mot seg og ifra seg. Jeg kjøpte min på kopbarnvagn.se. Ble mye billigere enn i norge, og gratis frakt :)

Lykke til med vogn valget!

Skrevet

Takk for alle gode forslag - nå har jeg flere vogntyper skrevet opp på lista mi for Sverigeturen til helga :) + at jeg har sendt et par mail på finn!

Snille damer som deler tips - det liker jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...