Gå til innhold

Endelig kom lillegutt, 9 dager over termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom lillebror til verden, i går 21.05!:) han er den nydeligste, deiligste i verden og det er så skjønt å ha han på utsiden:) bare å glede seg til det!

Fødselen tok rett under 12 timer fra vannavgang (ca 03). Riene kom like etter, men ikke altfor intense. Med forrige lange, og intense fødsel rimelig friskt i minnet var jeg veldig psyket inn på at dette kom til å bli intenst. Kom inn på ABC 8:30, det var da bare 2-3cm åpning, og ca kl 13 etter timer med nokså kraftige og regelmessige rier var det fortsatt bare 3cm... Da holdt jeg helt på å miste motet. Jeg fikk komme i badekar, og det var skjønt men riene kom nå tett og intenst. Kl 14 kjente hun igjen, og det det var 3, men kunne såvidt tøyes til 4 cm.

Jordmor dro og røsket til i livmorhalsen under en rie (kl 14) det var grusomt og jeg tryglet henne om å slutte (men er nå sjeleglad hun gjorde det), og hun fikk tøyd den til 5cm. Rett og slett en pine verre en tortur, og nå kom riene kontiuerlig uten pause, og var mer intense enn ord noensinne kan beskrive. Jeg tenkte at dette takler jeg aldri, og må få alt av smertelindring som finnes ( og jeg har hatt en to døgns, intens fødsel sist på ABC uten smertelindring). Jeg tenkte jo også på den dårlige framgangen som hadde vært til nå, og fryktet at disse vannvittige riene skulle pågå i enda mange timer.

Utrolig nok kl 14.30 kjente jeg en enorm trykketrang, og ropte det ut. Jordmor sa "du vet hva det betyr", men det kunne jeg virkelig ikke tro! 3 til 10cm på 30min! Jordmor sjekket, og jammen var det full åpning og jeg kunne trykke i vei! Jeg sa at dette var en befrielse fra de riene som nettopp hadde vært! Absurd men veldig spesielt og spennende med utdrivingsfasen:) fosterlyden gikk ned, og jordmor ville ha meg opp av badekar for å ha mer kontroll, jeg spratt opp for jeg ville klart ha han fort ut selv med lav fosterlyd. Hun la inn et klipp fordi vevet nede var stramt fra arrvev etter forrige fødsel. Det var helt greit for meg, for jeg visste det ville hjelpe han raskere ut. Hun rakk ikke bedøvelse, men jeg kjente det ikke engang:)

Etter 10min utdrivingsfase var han ute! Fantastiske greier, og da var alle smerter over!

Han er nydelig! 4040g og 53cm, 37cm rundt hodet. Vi storkoser oss på barsel, og formen min er veldig god:)

Lykke til alle sammen!:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså han kom 21.mai, kl 14.43:)

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!

Har fulgt nicket ditt en stund og det er herlig å lese at alt er bra med deg og småtten ;)

Har litt samme fødsel som du beskriver sist, og skal føde naturlig denne gangen også. Eneste jeg er redd for er lite fremgang og langdryg åpningsfase, men den avslutningen din gir meg håp!

Kos deg med bebis!!

Skrevet

gratulerer så mye!!!!!! HURRA;)

Skrevet

Tusen takk:)) godt jeg kan gi litt optimisme Amy*75*! Tøft når det står på, men så skjønt etterpå når den superintense fasen gikk så raskt:)

Lykke til til dere!

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!!! =)

kos dere masse fremover!! =)

Skrevet

Gratulerer så mye. Gleder meg til det blir min tur.

Kos dere masse :)

Skrevet

Gratulerer! :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen<3 og ønsker dere alle lykke til med fødsel, det er en spennende opplevelse!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...